Star Wars Jedi: Survivor najgorszym wydaniem gry na PC w tym roku?
W przypadku hitowej produkcji Star Wars Jedi: Survivor niestety nie możemy mówić o udanej premierze. Liczne problemy sprzętowe i optymalizacyjne praktycznie dyskwalifikują ten tytuł w kategorii czerpania wysokiego poziomu satysfakcji podczas rozgrywki na platformie PC.
Swego czasu gracze mocno docenili Star Wars Jedi: Fallen Order, pierwszą odsłonę serii o tematyce Gwiezdnych Wojen od Respawn Entertainment. Dzieło rozpieściło także krytyków i mocno rozbudziło apetyty na przyszłość. Nic więc dziwnego, że wstępne zapowiedzi, zwiastuny i opisy rozgrywki w Jedi: Ocalały wzbudziły tak potężny entuzjazm wśród fanów.
Rzeczona gra pojawiła się pod koniec kwietnia na konsolach najnowszej generacji i pecetach. Już teraz nie brak opinii, że jest to najgorszy port gry AAA wydany na komputerach w ostatnich kilku, a może nawet kilkunastu miesiącach. Badania Digital Foundry wskazują, że o ile Jedi: Survivor mierzy się z kłopotami na konsolach, o tyle na pecetach działa po prostu beznadziejnie.
Występują liczne problemy z kompilacją shaderów, losowe sceny podczas eksploracji obszernego świata generują niestety częste spadki klatek na sekundę. Do tego według tego samego badania mocno kuleje technologia FSR2, o DLSS i XeSS nie ma praktycznie w ogóle mowy. "Tragedia polega na tym, że gra wygląda świetnie, ale jakość kodu jest tutaj nie do zaakceptowania" - czytamy.
Star Wars Jedi: Survivor nie jest w tym wszystkim odosobnione. Problemy na platformie PC wystąpiły także przy okazji głośnej premiery The Last of Us Part I. Doskonałego debiutu pod względem optymalizacji sprzętowej nie zaliczyły też takie tytuły jak Wild Hearts czy wcześniej Callisto Protocol. Według zapewnień Electronic Arts deweloperzy zrobią wszystko co w ich mocy, by najnowszą produkcję w klimacie Gwiezdnych Wojen doprowadzić do stanu grywalności.