Star Citizen - twórcy muszą zapłacić odszkodowanie z powodu dyskryminacji

Cloud Imperium Games, deweloper gry Star Citizen, musi wypłacić ponad 27 tysięcy funtów (około 137 tysięcy złotych) odszkodowania byłemu pracownikowi, który złożył pozew o dyskryminację.

W skrócie:

  • Cloud Imperium Games, deweloper Star Citizen, został zobowiązany do wypłaty ponad 27 tysięcy funtów (około 137 tysięcy złotych) odszkodowania byłemu pracownikowi za dyskryminację.
  • Paul Ah-Thion złożył pozew po tym, jak jego prośba o pracę zdalną została odrzucona, a on sam został zwolniony.
  • Sąd pracy uznał, że firma powinna umożliwić pracę zdalną umożliwienie pracy zdalnej i odrzuciło jej zarzuty dotyczące wydajności Ah-Thiona.

Sprawa dotyczy polityki powrotu do biura, która zmusiła pracowników do pracy z nowej lokalizacji w centrum Manchesteru, oddalonej o 24 kilometry od wcześniejszej siedziby w Wilmslow. Paul Ah-Thion, starszy programista Star Citizen, twierdził, że odmowa w sprawie jego prośby o pracę zdalną była bezpodstawna i doprowadziła do jego zwolnienia.

Reklama

Paul Ah-Thion, który wcześniej pracował w biurze w Wilmslow, wniósł sprawę po odmowie jego prośby o pracę zdalną i późniejszym zwolnieniu. Sąd uznał, że Cloud Imperium Games powinno było umożliwić mu pracę zdalną. Ah-Thion to osoba autystyczna. Mężczyzna podkreślił, że walka o sprawiedliwość była dla niego szczególnie trudna, ale cieszy się, że system sądownictwa pracy umożliwił mu znalezienie sprawiedliwości bez ogromnych kosztów prawnych.

Cloud Imperium Games wcześniej zezwalało Ah-Thionowi i innym pracownikom na pracę zdalną przez kilka lat, jednak w 2022 roku firma przyjęła surowsze podejście do pracy zdalnej. Trybunał pracy odrzucił argumenty CIG, że wydajność Ah-Thiona była problematyczna. Sąd nakazał firmie wypłatę 27 748 funtów (około 137 tysięcy złotych), w tym ponad 14 tysięcy funtów (71 tysięcy złotych) za utracone zarobki oraz 12 tysięcy funtów (61 tysięcy złotych) za krzywdę emocjonalną.

Ah-Thion w rozmowie z serwisem Game Developer powiedział: "Walka z CIG była dla mnie szczególnie trudna ze względu na mój autyzm. Cieszę się, że sąd dojrzał ich [Cloud Imperium Games - przyp. red.] fałszywe argumenty i stanął po mojej stronie. Od samego początku było dla mnie jasne, że CIG nie chciało, aby pracownicy pracowali zdalnie po zainwestowaniu w nową siedzibę w Manchesterze".

Cloud Imperium Games dotychczas zebrało ponad 711 milionów dolarów (prawie 3 miliardy złotych) na rozwój Star Citizen, długoterminowego projektu MMO. W 2022 roku firma ogłosiła ambitne plany rozwoju w Wielkiej Brytanii, w tym otwarcie studia w Manchesterze i zwiększenie liczby pracowników z 400 do 1000 do 2026 roku.

Star Citizen to jedna z najbardziej ambitnych, a zarazem kontrowersyjnych produkcji w branży gier. Od lat przyciąga uwagę zarówno graczy, jak i mediów. Gra, która obiecuje rewolucyjne doświadczenia w konwencji symulacji kosmicznej, jest finansowana głównie dzięki kampaniom crowdfundingowym. W ostatnich latach deweloperzy z Cloud Imperium Games często stawali w ogniu krytyki za opóźnienia i brak klarownej wizji końcowej gry. Pomimo tego lojalna społeczność graczy nadal wspiera projekt, licząc na spełnienie obietnic deweloperów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Star Citizen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy