Sony pracuje nad pistoletem dla PlayStation 5. Co to za gadżet?
Sony opatentowało nowy dodatek do kontrolera DualSense, który pozwoli graczom zamienić go w pistolet. Nowy wynalazek ma podnieść poziom immersji w grach FPS i VR.
W skrócie:
- Nowy patent Sony przedstawia dodatek w postaci pistoletu do kontrolerów DualSense, który wykorzystuje przestrzeń między przyciskami R1 i R2 jako celownik.
- Akcesorium można podłączyć do dolnej części kontrolera, zmieniając tym samym sposób jego trzymania na bardziej przypominający broń.
- Patent sugeruje kompatybilność z zestawami VR, ale brak gwarancji, że trafi na rynek.
Sony nie zwalnia tempa w opracowywaniu innowacyjnych technologii. Najnowszy patent firmy opisuje unikalne akcesorium do kontrolera DualSense, które pozwoli przekształcić go w pistolet. Projekt opublikowano na początku stycznia, choć sam wniosek patentowy został złożony już w czerwcu 2024 roku.
Według dokumentacji, pistolet będzie podłączany do dolnej części kontrolera, a gracze będą mogli trzymać go bokiem, podobnie jak prawdziwą broń. Najciekawszym elementem jest sposób wykorzystania przestrzeni między przyciskami R1 i R2 - pełni ona funkcję celownika, która znacząco zwiększa realizm rozgrywki w grach strzelankowych.
Dodatek może być kompatybilny z zestawami VR. To otwiera zupełnie nowe możliwości dla gier. Dokument zawiera schematy (figury 12 i 13), które pokazują, jak urządzenie mogłoby współpracować z goglami VR i innymi akcesoriami. Można sobie wyobrazić rozgrywkę w pełni immersyjnym środowisku - trzymając DualSense w formie pistoletu i widząc wirtualny świat przez gogle. Ciekawa perspektywa, prawda?
Sony eksperymentowało już w przeszłości z rozszerzaniem funkcji swoich kontrolerów. DualSense, znany z haptycznych wibracji i adaptacyjnych triggerów, już teraz oferuje jedne z najbardziej zaawansowanych technologii immersji na rynku. Dodatek w postaci pistoletu wydaje się kolejnym krokiem w tej ewolucji.
Należy pamiętać, że złożenie patentu nie oznacza jeszcze, że produkt trafi na rynek. Sony często zgłasza innowacyjne pomysły, z których nie wszystkie doczekują się realizacji. Jednak wzrastające zainteresowanie grami VR oraz popularność FPS-ów sprawiają, że ten projekt ma spore szanse na realizację. Jeśli akcesorium trafi do sprzedaży, może otworzyć nowe możliwości dla gier akcji, symulatorów czy VR-u.
Choć patent wydaje się obiecujący, pojawia się pytanie: jak praktyczne okaże się to rozwiązanie w codziennej grze? Trzymanie kontrolera w formie pistoletu może zwiększyć realizm, ale czy gracze szybko się do tego przyzwyczają? Warto również pamiętać o potencjalnym wzroście kosztów - czy gracze będą skłonni zapłacić za kolejne akcesorium, które być może będzie ograniczone do kilku gatunków gier? Sony musi rozważyć te wszystkie kwestie, zanim zdecyduje się rozpocząć produkcję gadżetu.
Sony ma już doświadczenie w produkcji akcesoriów przypominających broń. W 2010 roku japoński gigant wypuścił PlayStation Move Sharp Shooter, dodatek do kontrolera Move, który umożliwiał bardziej realistyczną grę w strzelanki. Nowy patent DualSense może być duchowym następcą tego projektu, dostosowanym do współczesnych technologii.