Sony nie opuszcza PlayStation 4. To ważna gałąź działalności Japończyków

Pomimo tego, że coraz więcej gier, w tym także dużych ekskluzywnych produkcji, debiutuje na next-genowej konsoli PlayStation 5, Sony nie zamierza zapomnieć o swoim starszym sprzęcie.

Z relacji nowej kadry zarządczej Sony Interactive Entertainment podczas ostatniego segmentu biznesowego, dowiedzieliśmy się całkiem sporo ciekawych wieści. Hideaki Nishino, przyszły dyrektor wykonawczy SIĘ, przyznał, iż PlayStation 5 jest najbardziej dochodową konsolą Sony w uwzględnieniu wszystkich przeszłych generacji.

PlayStation 5 istnieje na rynku od 2020 roku. Początkowo sprzedaż tego urządzenia przebiegała z ogromnymi turbulencjami związanymi przede wszystkim z: pandemią koronawirusa, kryzysem na rynkach finansowych czy prężną działalnością spekulantów tzw. scalperów.

Reklama

Jeśli przyjrzymy się aktualnie funkcjonującemu rynkowi gier wideo, to nie sposób nie odnieść wrażenia, że większość nowych produkcji debiutuje na next-genowych konsolach, pomijając starsze urządzenia. Wynika to przede wszystkim z faktu, że nowe gry wyróżniają się zazwyczaj znacznie lepszymi animacjami czy ogólnie pojętą warstwą wizualną, co przekłada się na wyższe wymagania sprzętowe danej produkcji.

Pomimo tego, że w tej kategoriPlayStation 4 przechodzi nieco do lamusa, to Sony nie zamierza żegnać się z old-genowym urządzeniem. Nishino przyznał, że baza graczy PS4 wciąż jest bardzo szeroka i obejmuje połowę miesięcznych aktywnych użytkowników, czyli ok. 49 milionów graczy.

Z danych SIE wynika, że użytkownicy PS5 spędzają przy swojej konsoli więcej czasu niż posiadacze PS4. Istotnie przekłada się to też na wydawanie pieniędzy. Gracze korzystający z next-genowego urządzenia są skorzy do większych wydatków na swoim sprzęcie.

PlayStation 5 sprzedało się jak na razie w liczbie blisko 60 milionów sztuk, natomiast PlayStation 4 może pochwalić się wynikiem sprzedażowym na poziomie 117 mln egzemplarzy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 4 | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy