Sony i Microsoft podpisały ważną umowę dotyczącą Call of Duty

Wygląda na to, że kiedy nie ma innego wyjścia, nawet tak zaciekli wrogowie jak Microsoft i Sony są w stanie się dogadać.

Szef Xboxa, Phil Spencer potwierdził, że Microsoft dogadał się z Sony na temat utrzymania serii Call of Duty na konsolach PlayStation. W tweecie opublikowanym dzisiaj Spencer napisał, że “Z przyjemnością może ogłosić, że Microsoft i PlayStation podpisały wiążącą umowę, która zapewni, że Call of Duty pozostanie na konsolach PlayStation także po przejęciu Activision Blizzard". Dodał też, że czeka na moment, kiedy gracze globalnie będą mieli więcej okazji by grać w swoje ulubione tytuły. Nie ujawniono żadnych innych szczegółów podpisanej umowy, nie wiadomo więc na jak długo została ona podpisana.

Reklama

Wczoraj amerykańska Federalna Komisja Handlu próbowała odwołać się od pierwszej decyzji amerykańskiego sądu, akceptującego umowę i po raz ostatni powstrzymać przejęcie Activision przez Microsoft. Jednak w kilka godzin później sędzina Jacqueline Scott Corley, która zajmowała się całą sprawą od początku, odrzuciła apelację od pierwszego wyroku. Podobną decyzję wydał też Sąd Apelacyjny.

Po tym, jak wcześniej zgodę na podpisanie umowy wyraziła Komisja Europejska, jedyną przeszkodą pozostają urzędnicy z Wielkiej Brytanii, którzy ustanowili nowy termin ogłoszenia swojej decyzji. Pierwotnie zakładano, że formalnie zablokują oni umowę jeszcze przed 18 lipca, ale od tamtej pory podobno Microsoft dostarczył “szczegółowe i kompleksowe" propozycje zmian w umowie. Dlatego urzędnicy dają sobie jeszcze sześć tygodni na analizę nowego zgłoszenia - tak więc ich werdykt powinniśmy poznać w okolicach 29 sierpnia.

Batalia Microsoftu i Xboxa o przejęcie Activision trwa od początku zeszłego roku, ale w ostatnich tygodniach coraz wyraźniej widać, że chyba powoli zmierza ku końcowi. Jest to tym bardziej widoczne, że nawet Sony decyduje się dogadać z Microsoftem zamiast walczyć z nim w sądzie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama