Silk Road Games wprowadzi do Chin gamingowe hity z Polski!

Spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, wprowadzi do Chin trzy hitowe produkcje z Polski. Mowa o Cooking Simulator PC (od Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (od Ultimate Games) oraz House Flipper PC (od Frozen District). Planowo sprzedaż ruszy w II kwartale br.

Chiny są potęgą gamedevu na świecie, tamtejszy rynek liczy ponad 660 mln aktywnych graczy. Z jego potencjału chce skorzystać Silk Road Games - jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim. Założycielami firmy są Łukasz Robert Włodarczyk oraz Wojciech Dutkiewicz. Doświadczenie Łukasza Roberta Włodarczyka związane jest z rynkiem finansowym. Z kolei Wojciech Dutkiewicz to miłośnik świata sztuki. Silk Road Games stawia na organiczną ekspansję gamedevu z Europy, który jest bardzo ceniony wśród chińskich graczy, ale nadal mało dostępny dla szerokiego rynku w Chinach.

Reklama

"Chiński rynek gier dla reszty świata to nadal zagadka. Wielu chce się tam dostać, ale proces ten nie jest prosty. Wychodząc temu naprzeciw i korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia, dystrybuujemy treści, opierając się na estetyce starego kontynentu z zachowaniem najnowszych trendów w gamingu - z uszanowaniem kultury, mentalności i zasad panujących w Chinach. Jestem przekonany, że polskie produkcje, które wprowadzimy do Chin, podbiją serca chińskich graczy, a nam pomogą w rozwoju  biznesu" - mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.

Zanim gry trafią na chiński rynek, czeka je długa droga. Rolą Silk Road Games w pierwszej kolejności jest odpowiednia selekcja tytułów, które sprzedażowo rokują najlepiej. W tym zadaniu spółkę wspiera zespół testerów w Chinach oraz Liaoning Electronic Publishing House - państwowy chiński wydawca będący częścią Northern United Publishing&Media Group.

Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie gier do wymagań rynku chińskiego, co pozwoli na uzyskanie tzw. ISBN, niezbędnego do dystrybucji. Proces ten polega na dokonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie na dostosowaniu treści pod kątem tego, co regulator rynku może uznać za dopuszczalne. Jeszcze w II kwartale br. Silk Road Games ruszy ze sprzedażą trzech popularnych polskich tytułów w Chinach. Będą to Cooking Simulator PC, Ultimate Fishing Simulator PC oraz House Flipper PC.

"W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. Jednym z największych wyzwań stojących przed nami, jest przekonanie twórców gier do tego, że warto zainwestować czas i środki w dostosowanie ich produkcji  do wymagań rynku chińskiego oraz wejście na formalną ścieżkę uzyskania licencji. Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy" - zapowiada Wojciech Dutkiewicz, współzałożyciel Silk Road Games.

Współzałożycielem spółki posiadającym ponad 10 proc. jej akcji jest znany piłkarz Robert Lewandowski.

"Jego siła oddziaływania, jeśli chodzi o rynek chiński, jest bardzo duża i wierzymy, że będzie to dodatkowe wsparcie w naszej wspólnej drodze do sukcesu" - wyjaśnia Łukasz Robert Włodarczyk.

Silk Road Games planuje premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Firma zaczęła od symulatorów (PC). Obecnie pracuje nad wprowadzaniem do Chin gier mobilnych i na konsole, w tym tytułów AAA. Silk Road Games ma ambicje, aby dołączyć do grona spółek notowanych na  GPW.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy