Samsung uruchamia nową usługę gamingową. Posiadacze smartfonów się ucieszą

Samsung chce zrewolucjonizować podejście do mobilnej rozgrywki na smartfonach z serii Galaxy. Już od dłuższego czasu firma przygotowuje swoją platformę do grania w chmurze. Wszystko wskazuje na to, że szeroko zakrojone plany zaczynają się materializować... póki co jeszcze: poza rynkiem europejskim.

Gry mobilne to sektor, który w ostatnich kilku latach mocno dał o sobie znać. W ubiegłym roku osiągnął on blisko połowę całkowitych przychodów z całego gamingowego przemysłu, notując ponad 90,4 mld dolarów i wzrost na poziomie 6% w skali rok po roku. To liczby wobec których producenci nie przejdą obojętnie.

Nic więc dziwnego, że o grach mobilnych i całym rynku związanym z "przenośnym graniem", mówi się coraz więcej. Nawet Netflix kojarzony przez wszystkich z szeroką biblioteką filmów i seriali, przedsięwziął inwestycję w gry mobilne, dostrzegając potencjał rozwojowy tej gałęzi rozrywkowej.

Reklama

Jednak nie tylko on poczynił kroki ku rozwojowi mobilnego grania. Samsung już od blisko roku chce ułatwić swoim użytkownikom dostęp do elektronicznej rozgrywki z poziomu smartfona czy tableta. Znany producent uruchomił i testował usługę przesyłania strumieniowego w wersji beta. Gracze mogli korzystać z aplikacji o nazwie Game Launcher, która aktualnie funkcjonuje jako Samsung Gaming Hub.

Gigant najwyraźniej jest już gotowy do zaprezentowania światu swojej usługi grania w chmurze. Na urządzeniach z serii Samsung Galaxy można bezpłatnie testować wybrane gamingowej produkcje. Kruczek leży jednak w tym, że póki co usługa testowana jest szerzej jedynie na rynku Ameryki Północnej.

Strumieniowanie gier wideo w ramach tej funkcji zintegrowane jest jak na razie z 23 produkcjami. Na liście znajdziemy nawet największe bestsellerowe hity takie jak: Candy Crush Saga, Monopoly GO, Homescapes czy Honor of Kings. Ta ostatnia pozycja zasiała ogromne zamieszanie nawet na esportowym rynku.

Dostęp do gier dystrybuowany jest za pośrednictwem Galaxy Store, Samsung Gaming Hub bądź też zwykłych reklam. Samsung anonsuje i chwali swoją nową usługę, podkreślając, że wszystkie produkcje dostępne będą za darmo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gry mobilne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy