Różnorodność, równość, inkluzywność? Po prostu "twórzmy dobre gry!"
Johan Pilestedt, dyrektor kreatywny Helldivers 2, stawia sprawę jasno - gry wideo mają dostarczać emocji, a nie służyć politycznym manifestom. Jego wypowiedź o DEI wywołała burzliwą dyskusję wśród fanów.
W skrócie:
- Johan Pilestedt twierdzi, że DEI powinno jedynie wzbogacać gry, a jeśli tego nie robi, odbiera im wartość.
- Helldivers 2, wydane w lutym 2024, osiągnęło 15 milionów graczy. To czyni grę jednym z największych sukcesów Sony Interactive Entertainment.
- Dyskusje o DEI w grach nie przesłaniają imponującego wyniku Helldivers 2, które kontynuuje rozwój serii.
Dyrektor kreatywny Helldivers 2, Johan Pilestedt, w swoim wpisie na platformie X jasno wyraził opinię na temat roli Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) - czyli polityce różnorodności, równości i inkluzywności - w grach. Stwierdził, że jeśli DEI nie wnosi nic wartościowego do doświadczenia graczy, jedynie im szkodzi. Gry, według niego, mają być źródłem niesamowitych momentów, a nie narzędziem do wyrażania współczesnych manifestów politycznych.