W niedawnym wywiadzie dla serwisu Eurogamer, szef studia Roblox, Stefano Corazza, powiedział, że platforma jest tak naprawdę darem dla młodych programistów, którzy zarabiają pieniądze, tworząc gry na platformie.
Możecie powiedzieć: 'Ok, wykorzystujecie, pracę dzieci', prawda? Można też powiedzieć: oferujemy ludziom na całym świecie możliwość znalezienia pracy, a nawet uzyskania dochodu. Więc mogę mieć 15 lat, mieszkać w Indonezji, w slumsach, a mimo to, mając tylko laptopa, mogę coś stworzyć, zarobić pieniądze, a następnie się z nich utrzymać.
Następnie jednak niezidentyfikowana osoba z działu PR Roblox, obecna podczas wywiadu powiedziała, że większość deweloperów zarabiających na Robloxie ma 18 lat lub więcej. Zewnętrzni deweloperzy w Roblox otrzymują wynagrodzenie w Robuxach, walucie gry, którą można wymienić na gotówkę. Z drugiej jednak strony, Roblox sprzedaje Robuxy i to po znacznie wyższej cenie niż za nie oferuje - użytkownik może kupić 1 000 Robuxów za 12,50 USD, ale wypłacić 1 000 Robuxów może za zaledwie 3,50 USD. Użytkownicy mogą również korzystać z Robuxów w innych miejscach w internecie - w tym na stronach hazardowych online, co wyszło na jaw w pozwie złożonym przez dwoje rodziców przeciwko Roblox w sierpniu ubiegłego roku.
Ze swojej strony twórcy Robloxa poczynili ostatnio pewne ustępstwa wobec ustawodawców, co miało na celu udowodnić, że poważnie traktują bezpieczeństwo dzieci.
Oczywiście każdy chce zapewnić dzieciom bezpieczeństwo. To było coś, na czym zawsze się skupialiśmy. Dlatego chcieliśmy być źródłem informacji dla ustawodawców, którzy zaczynają myśleć o tego rodzaju przepisach.
Baszucki planuje udać się teraz do Waszyngtonu, aby spotkać się z ustawodawcami w sprawie nowych przepisów, które będą miały wpływ na korzystanie z Internetu przez dzieci, i które wpłyną również na Roblox.