Roblox chce osiągnąć miliard graczy dziennie. Pozwoli zarobić twórcom gier

Tegoroczne wydarzenie z cyklu RDC (Roblox Developers Conference) rzuciło nieco więcej światła na plany rozwojowe popularnej szczególnie wśród młodych osób platformy gamingowej. Producenci Robloxa chcą osiągnąć w przyszłości wskaźnik miliarda logujących się do serwisu użytkowników każdego dnia. Ponadto deweloperzy pozwolą lepiej zarobić twórcom gier.

Roblox przeprowadzi jeszcze większą ekspansję

Roblox to prawdziwy hegemon gamingu - nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Platforma przyciąga każdego dnia 79,5 mln aktywnych użytkowników, a liczba ta sukcesywnie rośnie. Podobnie jak wiek graczy, którzy codziennie zatapiają się w przeróżnych formach rozrywki dostępnych w tej aplikacji.

Kolejnym istotnym kamieniem milowym na drodze Roblox Corporation jest osiągnięcie miliarda aktywnych użytkowników każdego dnia. Twórcy wierzą, że 10% wszystkich przychodów z gry przepłynie przez ekosystem Robloxa, a nawet będzie dystrybuowane w obrębie tej bardzo szerokiej społeczności. Aby tego dokonać, gigant stawia przede wszystkim na trzy aspekty: łączenie ludzi, skalowanie projektów i odbiorców oraz pomaganie twórcom w budowaniu ich biznesu.

Reklama

Twórcy gier będą mogli zarobić na Robloxie

Szczególnie intrygująco prezentuje się ta trzecia płaszczyzna. Roblox wprowadza rewolucję, która pozwoli producentom gier zarabiać na ich dziełach. Twórcy będą mogli oferować płatne wersje swoich gier za realną walutę. Na razie jednak funkcja ta obowiązywać będzie jedynie na platformie PC. Deweloperzy będą mogli ustalać trzy progi cenowe za dostęp do swoich gier: 9,99 $, 29,99 $ oraz 49,99 $.

Następnie twórcy będą czerpali procentowy udział w przychodach zależnie od progu, kolejno: 50, 60 i 70% udziału. Z czasem ta opcja gratyfikacji zadebiutuje również na innych platformach poza pecetami.

Roblox Corporation sprawia sprawę jasno i głównym celem takich działań jest "zwiększenie atrakcyjności platformy dla obecnych deweloperów". Oczywiście nadal wiele gier będzie dostępnych za darmo na platformie Robloxa. Firma wierzy jednak, że oferta planów cenowych i przychodów skusi obecnych deweloperów do tworzenia czegoś ambitnego, jak również przyciągnie nowych twórców do świata gry.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Roblox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy