Sony opublikowało wczoraj pierwszy gameplay z oczekiwanego remake’u Demon’s Souls. Gra prezentuje się świetnie, ale jednocześnie zdołano wywołać małe zamieszanie, ponieważ na samym końcu materiału wideo pokazano planszę zapowiadającą premierę produkcji także na platformie PC.
Jak się szybko okazało, takie dane były wynikiem błędu ludzkiego i Sony potwierdziło w oświadczeniu dla serwisu Kotaku, że taka plansza nie powinna się wyświetlać, ponieważ remake ukaże się wyłącznie na PlayStation 5. Tego właśnie spodziewano, więc wzmianka o PC była zaskoczeniem.
Co więcej, w napisie była też mowa o premierze na "innych konsolach" po ustalonym czasie, co zdążono już zinterpretować jako informacje o debiucie na PlayStation 4, wzorem Spider-Man: Miles Morales, Sackboy: A Big Adventure i Horizon Forbidden West, które także zmierzają na PS4.
Demon's Souls z 2009 roku na dobre rozpoczęło manię na produkcję "souls-like", która rozpętała się po premierze tego tytułu. Dzisiaj projekt ma już jednak swoje lata - co widać i czuć podczas rozgrywki. Dlatego też gracze od wielu lat dopominali się o remake, gruntownie odświeżający słynny projekt.
No i się doczekali. Projekt zapowiedziano podczas prezentacji Sony w połowie czerwca, przygotowywany przez studio, które specjalizuje się w pracach tego typu. Bluepoint Games odpowiadało w przeszłości między innymi za powroty Shadow of the Colossus i remastery Uncharted.
Jak pokazuje poniższy zwiastun, oprawa graficzna została gruntownie odświeżona i prezentuje się bardzo dobrze - zwłaszcza oświetlenie. W planach jest także nowy tryb rozgrywki, nazwany Fractured Mode. Nie wiemy jednak jeszcze, co dokładnie ma zaoferować ta nowa opcja zabawy w grze.
"Poza pięknymi cieniami i ray tracingiem, gracze podczas zabawy mogą wybrać jeden z dwóch trybów graficznych: jeden koncentrujący się na jakości obrazu, drugi na liczbie klatek na sekundę" - napisano wtedy, co zdążyło wywołać małe rozczarowanie. Poniżej widzimy zapewne tryb jakości obrazu.