Rekordowy kwartał Blizzarda. Wszystko dzięki Diablo 4!
Na premierę nowej odsłony legendarnej serii action RPG czekały miliony. Fakt ten potwierdza raport finansowy Blizzarda, który zdradził, ile graczy doświadczyło już Diablo 4.
Zdania na temat Diablo 4 pozostają podzielone. Jedni podeszli do tego tytułu bardziej casualowo, spokojnie przeszli sobie kampanię, zapoznali się z początkiem endgame’u i uznali całość za satysfakcjonujące doświadczenie. Inni z kolei oczekiwali od Blizzarda znacznie więcej i wychodzą z założenia, że w porównaniu do Path of Exile czy Last Epoch, Diablo 4 wypada blado.
Wszystko to nie zmienia jednak faktu, że jeszcze podczas pierwszych beta testów widzieliśmy ogromne zainteresowanie tym tytułem. Gracze stali w długich kolejkach, serwery były regularnie poddawane pod próby, a kiedy Diablo 4 wreszcie ujrzało światło dzienne, cała branża nie mówiła o niczym innym przez parę tygodni.
Ostatni raport finansowy Activision Blizzard uzmysłowił nam, jak wiele osób sięgnęło po Diablo 4. Nowe action RPG przyciągnęło już najwyraźniej ponad 10 milionów użytkowników i zapewniło wydawcy rekordowy kwartał. Po raz pierwszy w historii przychód Activision w ciągu trzech miesięcy wyniósł ponad miliard dolarów.
Co ciekawe, Blizzard pochwalił się również, że wielu graczy kupiło ich nową produkcję i zostało przy niej na dłużej. Łącznie wszyscy użytkownicy spędzili już w Diablo 4 ponad 700 milionów godzin. Fani action RPG poświęcili temu tytułowi większość swojego wolnego czasu, zwiastując tym samym bardzo udaną produkcję.
Na żywotność Diablo 4 znacząco wpłynie również model sezonowy. Już 20 lipca zadebiutuje obszerna aktualizacja Season of the Malignant. Chociaż opublikowana niedawno lista zmian wzbudziła duże wątpliwości wśród graczy, premiera nowej zawartości powinna przyciągnąć z powrotem do gry bardzo wiele osób.