Ratchet & Clank: Rift Apart debiutuje w czerwcu
Ratchet & Clank: Rift Apart zadebiutuje już w 11 czerwca obecnego roku, co stanowi chyba datę wcześniejszą, niż spodziewali się gracze. Informacja z całą pewnością jest jednak mile widziana, ponieważ oznacza interesujący tytuł na wyłączność PS5 w sam raz na letni "sezon ogórkowy".
Dobre wieści ogłoszono wczoraj na oficjalnym blogu PlayStation, wraz z rozpoczęciem sprzedaży zamówień przedpremierowych. Osoby decydujące się na taki zakup mogą liczyć na szereg bonusów, takich jak pancerz Carbonox dla głównych postaci (nowością będzie bowiem żeński Lombax).
Produkcję zapowiedziano w czerwcu ubiegłego roku, a taki okres - rok od pokazu do debiutu - wydaje się być czymś, co w branży gier wideo powinno stać się standardem. Główną cechą wyróżniającą tytuł ma być wyjątkowo szybkie doczytywanie danych, możliwe na PlayStation 5.
Pokazane rok temu demo faktycznie pozbawione było jakichkolwiek ekranów na doczytywanie danych. To o tyle imponujące, że główni bohaterowie przemierzają tytułowe wyrwy pomiędzy wymiarami, a te mogą znacząco różnić się wyglądem, a oprawa graficzna jest kolorowa i bogata.
Ratchet & Clank: Rift Apart to pierwsza nowa odsłona serii po Ratchet & Clank: Into the Nexus z 2013 roku (nie licząc remake’u z 2016 roku), ale nie mamy do czynienia z bezpośrednią kontynuacją. Nie zmienia się duet bohaterów, czyli tytułowi Ratchet oraz jego pomocny robocik-przyjaciel, Clank.
Zadaniem naszej dynamicznej dwójki będzie - jak zawsze - powstrzymanie zapędów złego dra Nefariousa, który zamierza bezpowrotnie zniszczyć czas i przestrzeń. Stąd właśnie w świecie gry pojawiają się wspomniane wyrwy, umożliwiające błyskawiczne podróżowanie z miejsca na miejsce.
Do tego żeńska wersja głównego bohatera do wyboru - ale bezimienna pani Lombax nawet teraz pozostaje owiana tajemnicą. Twórcy wykorzystują też inne technologie wprowadzane na PS5, jak choćby ray tracing. Ta metoda oświetlenia będzie jednak ograniczona do wybranych powierzchni.