Raport finansowy grupy CD Projekt
CD Projekt RED już kilkukrotnie zapewniało, pracuje nie tylko nad Wiedźminem 3: Dzikim Gonem i Cyberpunkiem 2077, ale jeszcze nad mniejszymi projektami.
Najnowszy raport finansowy firmy zdradza jego pierwsze szczegóły - okazuje się, że RED-zi zajmują się grą sieciową na platformy mobilne. Grupa CD Projekt (obejmująca CDP.pl, CD Projekt RED i GOG.com) opublikowała raport finansowy za ubiegły rok.
Wynika z niego, że spółka wygenerowała przychody na poziomie 142,2 miliona złotych (13% mniej niż dwanaście miesięcy wcześniej), z czego zarobiła 53,3 miliona złotych (spadek o 25%). Największy udział w tych wynikach miały CDP.pl i GOG.com - odpowiednio 43% i 41%. Z produkcji gier pochodzi "tylko" 16% pieniędzy - to i tak całkiem dużo, biorąc pod uwagę, że w minionym roku nie ukazała się żadna produkcja stworzona przez RED-ów.
Wyniki finansowe nie są jednak najważniejsze (przynajmniej dla graczy) - istotne są plany na przyszłość. CD Projekt RED pracuje nad kolejnym, tym razem mniejszym projektem, który powstaje od ponad roku we współpracy z zewnętrznym studiem. Będzie to "multiplatformowa gra mobilna" (a więc zapewne na iOS i Androida), która ma wykorzystywać "zaawansowane możliwości technologiczne tabletów i smartfonów". Więcej szczegółów ma zostać ujawnionych wraz ze startem bety, kiedy to produkcja zostanie formalnie zapowiedziana. Premiera zaplanowana jest na ten rok.
Developerzy ujawnili też kilka informacji dotyczących obecnego stanu prac nad Wiedźminem 3: Dzikim Gonem. W grze zaimplementowano już linie fabularne, przygotowane zostały również dialogi, które są już nagrywane w różnych wersjach językowych. Ukończono już ponoć prace nad poszczególnymi lokacjami i dodano istotne mechanizmy rozgrywki. Twórcy kończą już assety graficzne i animacje, a w samą produkcję można już zagrać od początku do końca. Co ciekawe, już produkowane są elementy edycji kolekcjonerskiej, choć jej skład nie jest jeszcze znany.
Twórcom pozostało jeszcze zaimplementowanie zadań pobocznych oraz testowanie, balansowanie, szlifowanie i optymalizacja gry oraz jej silnika REDengine 3. Skoro produkcja jest już bliska ukończenia, dlaczego zdecydowano się przesunąć premierę na luty 2015 roku?
Developerzy zapewniają, że pozwoli im to bardziej dopieścić projekt - bo "ostatnie 20% czasu odpowiada za 80% atrakcyjności gry". Poza tym w tym okresie będzie mniejszy natłok innych tytułów, a dodatkowy czas umożliwi "wzrost efektywności kampanii marketingowej" skierowanej do "świadomych graczy".
Ponadto w tym czasie powinna być już znacznie większa liczba sprzedanych Xboksów One i PlayStation 4, co będzie miało istotny wpływ na ewentualny sukces Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Aha - dotychczasowe dwie części cyklu znalazły łącznie 7 milionów nabywców. I jeszcze jedno - jutro wydany zostanie pierwszy numer komiksu z Geraltem od wydawnictwa Dark Horse.
Ujawniono też plany dotyczące CDP.pl - w tym roku w ofercie serwisu pojawią się gry na Maka i uruchomiona zostanie "nowa usługa związana z filmami". Szczegółów jednak brak. Nowości czekają także w GOG.com - przede wszystkim dodane zostaną produkcje działające na Linuksie, serwis zamierza również przyciągnąć nowych klientów, dla których "obecny model nie jest wystarczająco atrakcyjny".
Właściciele portalu zamierzają także wprowadzenie lokalnych walut - m.in. euro, rubel i funt brytyjski - i metod płatności. Nie wiadomo jednak, jak te plany mają się do wczorajszego oświadczenia, w którym administratorzy GOG.com wycofywali się z pomysłu dodania nowych walut - niewykluczone, że raport grupy CD Projekt został napisany wcześniej.