Specjalne demo ukaże się 6 czerwca, dostępne dla wszystkich zainteresowanych posiadaczy kart z rodziny RTX lub też starszych modeli, które wspierają RTX za pośrednictwem nie rozwiązań sprzętowych, lecz w sterowniku, jak najnowsze modele GeForce GTX 1660 Ti lub GTX 1660.
Jak prezentuje poniższy materiał wideo, zmiany są znaczące i szeroko zakrojone. Warto jednak dodać, że deweloperzy z Nvidii nie zamienili tylko oświetlenia. Gruntowanie zmieniono także większość tekstur, co samo w sobie w ogromnym stopniu wpływa na oprawę graficzną klasycznej produkcji.
Co więcej, dodano nawet nowe bronie, co ma już mniejsze znaczenie w punktu widzenia grafiki. Jest nawet wsparcie dla zmagań wieloosobowych, zmienny cykl dnia i nocy, dodatkowe efekty graficzne, zbiorniki wodne i generowane przez nie odbicia, osobny tryb fotograficzny do screenów i tak dalej.
Quake II RTX jest wyrazem naszej miłości i pasji do gier komputerowych. Dzięki zastosowaniu nowej generacji technik graficznych wykorzystujących ray tracing i użyciu API Vulkan, możemy podzielić się tą klasyczną grą komputerową z nową generacją graczy, którzy mogą ją pobrać i zagrać za darmo.
Bardzo rzadko zdarza się, aby gra komputerowa miała taki wpływ na branżę i pozostawała tak długo w sercach graczy jak Quake II, a ponowne zobaczenie jej po 20 latach wzbogaconej graficznie dzięki śledzeniu promieni jest dla mnie czymś wyjątkowym. Równie szczególne są nasze relacje z firmą NVIDIA, z którą współpracujemy od wczesnych lat powstawania pierwszoosobowych strzelanek. Zobaczyć, jak NVIDIA zaimplementowała nowoczesne techniki w tej klasycznej grze, jest naprawdę ekscytujące.
Czym jest ray tracing? To bardzo wymagające pod względem obliczeniowym kalkulowanie realistycznego rozchodzenia się światła w przygotowanym świecie, na podstawie dokładnego analizowania, gdzie i jak odbiją się poszczególne promienie światła.
Dotychczas pełnoprawny ray tracing zarezerwowany był dla branży filmowej czy reklamowej, gdzie efekt końcowy renderowało się raz, więc czas potrzebny na wygenerowanie kolejnej klatki nie miał większego znaczenia. To przekłada sie oczywiście na wspaniałe rezultaty, prosto z kina.
Quake II RTX pokazuje, że API Vulkan z funkcją śledzenia promieni w czasie rzeczywistym może być wykorzystywane do tworzenia oszałamiających efektów w grach, przy użyciu jednych z najbardziej zaawansowanych technik renderingu dostępnych dla twórców gier. Udostępnienie gry Quake II RTX za darmo sprawia, że może ją zainstalować każdy gracz korzystający zarówno z systemu Windows, jak i Linux.
Gry wideo są oczywiście renderowane w czasie rzeczywistym i muszą reagować na poczynania gracza, a dostępny na rynku sprzęt nie radził sobie z liczeniem odbić wszystkich promieni światła w locie. Deweloperzy stosowali więc - i nadal stosują - przeróżne sztuczki i tricki, by symulować efekt.
Zobacz wideo omawiające techniki zastosowane w grze Quake II RTX oraz zwiastun prezentujący Quake II RTX w pełnej krasie z ray tracingiem:








