Reklama

Quake II otrzyma demo z oświetleniem RTX

Quake II z 1997 roku był w czasie swojej premiery bardzo zaawansowanym tytułem, lecz dzisiaj nie może się już pochwalić zbyt piękną oprawą graficzną. To nie przeszkadza jednak w eksperymentach, a jedynym z nich jest dodatnie do tego tytułu oświetlenia... ray tracing z najnowszych kart Nvidii.

Specjalne demo ukaże się 6 czerwca, dostępne dla wszystkich zainteresowanych posiadaczy kart z rodziny RTX lub też starszych modeli, które wspierają RTX za pośrednictwem nie rozwiązań sprzętowych, lecz w sterowniku, jak najnowsze modele GeForce GTX 1660 Ti lub GTX 1660.

Jak prezentuje poniższy materiał wideo, zmiany są znaczące i szeroko zakrojone. Warto jednak dodać, że deweloperzy z Nvidii nie zamienili tylko oświetlenia. Gruntowanie zmieniono także większość tekstur, co samo w sobie w ogromnym stopniu wpływa na oprawę graficzną klasycznej produkcji.

Reklama

Co więcej, dodano nawet nowe bronie, co ma już mniejsze znaczenie w punktu widzenia grafiki. Jest nawet wsparcie dla zmagań wieloosobowych, zmienny cykl dnia i nocy, dodatkowe efekty graficzne, zbiorniki wodne i generowane przez nie odbicia, osobny tryb fotograficzny do screenów i tak dalej.

Czym jest ray tracing? To bardzo wymagające pod względem obliczeniowym kalkulowanie realistycznego rozchodzenia się światła w przygotowanym świecie, na podstawie dokładnego analizowania, gdzie i jak odbiją się poszczególne promienie światła.

Dotychczas pełnoprawny ray tracing zarezerwowany był dla branży filmowej czy reklamowej, gdzie efekt końcowy renderowało się raz, więc czas potrzebny na wygenerowanie kolejnej klatki nie miał większego znaczenia. To przekłada sie oczywiście na wspaniałe rezultaty, prosto z kina.

Gry wideo są oczywiście renderowane w czasie rzeczywistym i muszą reagować na poczynania gracza, a dostępny na rynku sprzęt nie radził sobie z liczeniem odbić wszystkich promieni światła w locie. Deweloperzy stosowali więc - i nadal stosują - przeróżne sztuczki i tricki, by symulować efekt.

Zobacz wideo omawiające techniki zastosowane w grze Quake II RTX oraz zwiastun prezentujący Quake II RTX w pełnej krasie z ray tracingiem:

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje