Pudełkowa FIFA 19 sprzedaje się słabiej niż FIFA 18
Wielka Brytania opublikowała zestawienie sprzedaży za ubiegły tydzień. Wieści nie są zbyt optymistyczne, przynajmniej dla Electronic Arts: FIFA 19 sprzedała się o 25 procent słabiej niż poprzednia odsłona serii, czyli wydana w ubiegłym roku FIFA 18.
Warto pamiętać, że poniższe zestawienie od firmy Chart-Track obejmuje jedynie wersje pudełkowe, bez uwzględnienia kopii cyfrowych. Trudno jednak spodziewać się, by sprzedaż cyfrować w popularnym cyklu EA zwiększyła się o 25 proc. roku do roku i była w stanie pokryć różnicę.
Pomimo słabszego wyniku i piątkowej premiery, FIFA 19 nadal była najlepiej sprzedającą się grą ubiegłego tygodnia w Wielkiej Brytanii. Jak podano, 64 procent kopii sprzedano na PS4, 35 proc. na Xbox One, a cały 1 proc. na Nintendo Switch. Zainteresowanie odsłonami PC, PS3 i X360 było zbyt niskie, by je uwzględniać.
Obserwatorzy rynku są podzieleni. Część przyznaje, że spodziewała się lepszych wyników dzięki tegorocznym Mistrzostwom Świata w Rosji. Druga strona argumentuje, że FIFA 19 ma grupę docelową bardzo zbliżoną do Fortnite i to właśnie ta darmowa strzelanka odciąga uwagę od wirtualnej piłki nożnej. Zwłaszcza, że w ubiegłym tygodniu zaczął się nowy sezon zmagań.
Nie da się także ukryć, że zainteresowanie kupowaniem przez sieć na pewno rośnie. Sami wydawcy zachęcają do takiego podejścia, ponieważ w swoich sklepach cyfrowych mogą zarobić większy procent z każdej sprzedaży. Ponownie dostępne były nawet wersje zapewniające wcześniejszy dostęp do pełnej wersji - całe dziewięć dni. Poniżej pełna dziesiątka sprzedaży w ubiegłym tygodniu w Wielkiej Brytanii:
- FIFA 19
- Spider-Man
- Shadow of the Tomb Raider
- Crash Bandicoot N.Sane Trilogy
- Grand Theft Auto V
- Mario Kart 8: Deluxe
- The Elder Scrolls Online
- NBA 2K18
- Valkyria Chronicles 4
- Minecraft: Xbox Edition