Psychonauts 2: W sieci niespodziewanie pojawił się ciekawy dokument

W lutym zeszłego roku fani Psychonauts 2 zostali uraczeni ciekawym filmem dokumentalnym, omawiającym kulisy powstawania gry. W serii “brakowało" jednak ostatniego odcinka, który pojawił się właśnie teraz - ponad rok później.

Z ostatniego odcinka dokumentu o Psychonauts 2 możemy zapoznać się między innymi z tym, jaki był odbiór gry przez graczy oraz osoby z mediów oraz co się działo z deweloperami po zakończeniu prac nad nią. Odcinek rzuca też nieco światła na to, jakie mogą być dalsze losy studia, które aktualnie należy do Microsoftu.

Wydawać by się mogło, że tak dobrze i ciepło odebrana gra powstawała w doskonałych warunkach. Serial pokazuje, że nie do końca tak było. Już od pierwszych odcinków możemy obserwować jak żmudny był to proces, a ostatni odcinek jest przysłowiową "kropką nad i", w której wspomina się chociażby o konfliktach i odejściach pracowników. I nie były to sytuacje dziejące się już po premierze, a jeszcze w trakcie powstawania Psychonauts 2. Nie obyło się nawet bez (całkiem obszernego) fragmentu na temat crunchu - zjawiska, które w gamedevie co prawda jakby ostatnio trochę osłabło, ale jak widać nadal istnieje i prześladuje niektóre studia.

Reklama

Na szczęście z dokumentu płyną też dobre wieści. O ile nie jest to jedynie marketing, wypowiadające się w serialu osoby twierdzą, że pod względem liczby odejść pracowników Psychonauts 2 okazało się być względnie lepszym projektem niż inne, wcześniejsze dzieła studia. Dlatego też Double Fine chcą potraktować ten tytuł i prace nad nim jako swego rodzaju punkt odniesienia, który ma pozwolić jeszcze bardziej ograniczyć negatywne skutki wyczerpującej pracy nad grami w przyszłości.

Omawiany odcinek dokumentu PsychOdyssey możecie zobaczyć poniżej:

A co czeka Double Fine w przyszłości? Studio ma "na warsztacie" kilka kolejnych, mniejszych gier, w które osobiście zaangażowany jest jego założyciel, Tim Schafer. Dowodzi on obecnie niewielkim zespołem, z którym pracuje nad zupełnie nowym prototypem - jednak póki co nie zdecydowano czy powstanie z niego pełnoprawna gra.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | Double Fine
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy