PS5 Pro sprzedaje się świetnie. Wysoka cena nie odstraszyła graczy
Sony prawdopodobnie zanotuje kolejny potężny sukces finansowy. Cena PS5 Pro miała skutecznie odstraszyć graczy. Tymczasem nowa konsola od japońskiego producenta sprzedaje się rewelacyjnie i notuje lepsze wyniki niż... PlayStation 4 Pro w momencie gdy wchodziło na rynek.
Od kilku dni PS5 Pro dostępne jest już w powszechnej dystrybucji. Sony dostarczyło wystarczającą liczbę nowych konsol na wielu rynkach świata tak, że w przeciwieństwie do debiutu PlayStation 5, absolutnie nie ma mowy o jakichkolwiek niedoborach i skutecznej działalności spekulantów, którzy kilka lat temu dzielili i rządzili na rynku.
Hiroki Totoki, dyrektor finansowy Sony, potwierdził, iż PS5 Pro zaliczyło bardzo udany start - znacząco przebijający oczekiwania japońskich producentów. "Jest to produkt wysokiej klasy skierowany do docelowych klientów, dlatego nie planowaliśmy na razie realizacji dużego planu sprzedaży. Jestem pod wrażeniem, że produkt sprzedaje się nieco lepiej niż zamówienia przedpremierowe na PS4 Pro w tym samym okresie" - stwierdził przedstawiciel Sony.
Totoki dodał, że obawy o wysokiej cenie produktu nie przekładają się negatywnie na jego sprzedaż. Nie ma w tym przypadku istotnej korelacji. PS5 Pro wycenione zostało na 699 dolarów / 700 euro. Konsola w Polsce dostępna jest za 3499 zł. Oczywiście model nie posiada dedykowanego napędu i pionowej podstawki w zestawie.
To właśnie wysoka cena była zapalnikiem, która roznieciła ogromną falę negatywnych komentarzy adresowanych w kierunku Sony. Dobitnie widać to było po reakcji na film prezentujący nową konsolę Japończyków, gdzie negatywny odbiór przyćmił wszystko, co pozytywne.
Obawy o niską sprzedaż miały miejsce także w przypadku prezentacji innego sprzętu od Sony. Mowa o przenośnej konsoli PlayStation Portal, która podzieliła wielu potencjalnych użytkowników. Finalnie okazało się, że 8-calowe urządzenie zrobiło ogromną furorę na wielu rynkach, a w Stanach Zjednoczonych na niektórych rynkach nie miało sobie równych pod względem sprzedaży.