PS Vita: Koniec przenośnej konsoli Sony jest nieunikniony?

Mam spory problem z konsolą PlayStation Vita. Jednak niezależnie od jego skali, przenośny sprzęt do grania Sony darzę ogromną sympatią.

I bez względu na wszystko (nawet ostatnie doniesienia o usunięciu aplikacji youtube.com) to się nie zmieni.

Przyznam szczerze, że ostatnimi czasy Vitę wykorzystywałem do rozmaitych czynności, poza jej najważniejszą, do której właściwie została stworzona - czyli do gier. Prawdopodobnie przyczyną takiego stanu rzeczy był brak tytułów - mam tu na myśli produkcje, w które nie mogę zagrać na stacjonarnych odpowiednikach - PS3 lub PS4. Mobilne urządzenia japońskiego koncernu potrzebowało ekskluzywnego kontentu, którego w rzeczywistości po pierwszych kilkunastu miesiącach od debiutu próżno było szukać.

Reklama

Po pewnym czasie Sony przestało wspominać o swojej przenośnej konsoli - na największych zeszłorocznych eventach branżowych ledwie rzucono jakieś wzmianki nt. nowych produkcji third party. Poza tym żadnych statystyk, wyników sprzedaży, czegokolwiek - co wskazywałoby na to, że kogoś w japońskim koncernie jeszcze ten sprzęt interesuje.

Nie pamiętam także, kiedy ostatnio zapowiedziano jakąś zapierającą dech w piersi grę na wyłączność dla tej platformy. Wszystkie pozostałe tytuły wydają się być dostępne na innych systemach (w szczególności mobilnych).

Czy to może stanowić zwiastun końca Vity? Jako osobnego ekosystemu to bardzo prawdopodobne. Początkowo wydawane na Vitę gry, jak Uncharted: Złota Otchłąn, Gravity Rush czy późniejsze Tearaway udowodniły, że mobilny sprzęt Sony ma sporo do zaoferowania.

Aktualnie niewiele dzieje się w temacie ożywienia. Oczywiście pojawiają się informacje nt. kolejnych japońskich RPG-ów czy multiplatformowych gier platformowych. To chyba jednak trochę za mało.

A skoro nikt nie potrafi skoncentrować się na najważniejszych funkcjonalności konsoli oraz wykorzystać ich do stworzeniach wyróżniających się na tle innych platform projektów, to trudno będzie zaistnieć i przekonać do siebie użytkowników w zdominowanym przez smartfony sektorze elektronicznej rozrywki. Jednak upadek nie powinien nastąpić szybko.

Mam szczerą nadzieję, że mimo wszystko do tego nie dojdzie - smutno byłoby na to patrzeć. Niezależnie od powodzenia - PS Vita jest w mojej opinii najlepszych przenośnym urządzeniem do grania, jakie do tej pory stworzono.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PS Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy