Ogromnym echem w gamingowym świecie odbiła się awaria PlayStation Network, która rozpoczęła się z nocy z 7 na 8 lutego. Problemy trwały blisko dobę, a gracze uskarżali się na brak dostępu do usługi PlayStation Network. Nie działał również sklep PSN oraz korzystanie z platformy PlayStation Portal, czyli grania przez streamowanie. Wg. oficjalnych danych ze strony PlayStation, awarii uległy usługi zarządzania kontami, gier oraz funkcji społecznościowych. Problemy mocno uwidoczniły się m.in. w serwisie DownDetector, gdzie ogromna rzesza graczy masowo zaczęła zgłaszać bolączki z działaniem konkretnych funkcji.
Co ciekawe, awaria dotyczyła nie tylko konsol najnowszej generacji PlayStation 5. Gracze z PlayStation 4 i PlayStation 3 również uskarżali się na liczne problemy. Po dobie Sony zażegnało wszystkie problemy, a funkcjonowanie usług wróciło do normy. Fani długo musieli czekać na przywrócenie PlayStation Network do życia. Czarę goryczy wśród społeczności poniekąd przelał fakt, że omawiane problemy miały miejsce w okresie weekendowym, kiedy najwięcej osób chce skorzystać z tego typu usług.
Gratyfikacja ze strony Sony. Dodatkowe 5 dni grania
Sony postanowiło jednak w ramach rekompensaty rozdać abonentom usługi PlayStation Plus dodatkowe pięć dni subskrypcji. Wszyscy zastanawiali się, kiedy to nastąpi. Liczne źródła podają, że abonenci już otrzymali tę metodę gratyfikacji.
Aby sprawdzić, czy wy również otrzymaliście przedłużenie abonamentu, wystarczy zalogować się na swoje konto PlayStation Store i przejść do zakładki zarządzania subskrypcją. Tam widnieje data następnej płatności, która powinna być o pięć dni dłuższa niż pierwotnie.










