Przecena Shadow of the Tomb Raider rozgniewała graczy
Gracze rzucili się do masowego dodawania negatywnych recenzji na Steamie, znacząco obniżając średnią ocenę Shadow of the Tomb Raider. Dlaczego? Wszystko przez to, że wydawca zdecydował się na promocję i oferowanie tytuły ze sporą, nawet 47-procentową przeceną.
Nie byłoby w tym nic dziwnego - współczesne gry wideo są przecież przeceniane niemal nieustannie - gdyby nie fakt, że od premiery najnowszych przygód Lary Croft minęło tylko pięć tygodni. Dlatego też miłośnicy serii, którzy zdecydowali się wydać pełną kwotę w okresie debiutu czują się teraz poszkodowani oraz oszukani.
Shadow of the Tomb Raider jeszcze dzisiaj można było kupić za 164,93 zł, czyli o 34 procent mniej niż na premierę. Pakiet Croft Edition, zawierający także przepustkę sezonową oraz szereg innych, cyfrowych bonusów, przeceniono jeszcze bardziej, bo aż o 47 procent, do 245,15 zł. Tańsze jest także wydanie Digital Deluxe, o 36 procent.
Wszystko to sprawiło, że średnia ocen, składająca się dotychczas głównie z "pozytywnych" ocen powędrowała w dół i teraz noty są już tylko "mieszane". Tylko w dniu rozpoczęcia przeceny zanotowano 403 negatywne recenzje, a to był tylko początek lawiny negatywnych emocji.
"Zbyt krótko. Gra została przeceniona dosłownie miesiąc po premierze, na złość prawdziwym fanom. Błędy graficzne, awarie. Jestem wielkim miłośnikiem serii, ale to rozczarowujące" - czytamy w jednym z opisów. "Bardzo się cieszę, że kupiłem grę tydzień temu tylko po to, by trafiła do wyprzedaży zaledwie miesiąc po premierze..." - ironizuje inny gracz.
"Gra musiała sprzedać się słabo i dlatego starają się zachęcić do zakupu, ale bardzo żałuję, że złożyłem zamówienie przedpremierowe" - dodaje inny użytkownik. Ta recenzja zwraca uwagę na ważną kwestię, jaką jest fakt, że Shadow of the Tomb Raider faktycznie musiało sprzedać się nie najlepiej, jeśli Square Enix już teraz organizuje promocję, i to opiewającą na niemal 50 procent.
Tymczasem już w listopadzie ubiegłego roku Steam starał się wprowadzić zmiany w systemie recenzji, by takie impulsywne zachowanie graczy nie wpływało na noty. To objawia się wyświetleniem specjalnego wykresu, na którym widać nagłe zwiększenie liczby negatywnych ocen, które możemy następnie wykluczyć z zestawienia.