Według internetowego twórcy o pseudonimie Gabe Follower, prototyp - zatytułowany Terror Strike - został “przypadkiem skomplikowany" i umieszczony w aktualizacji do Counter-Strike’a 1.6, dzięki czemu możemy zobaczyć, że rdzeń kultowej gry o zombie tkwi w modzie do Counter-Strike: Condition Zero i został opracowany przy użyciu elementów zaczerpniętych z CS-a, w tym broni.
Pliki związane z prototypem Left 4 Dead zostały co prawda szybko usunięte, ale nie na tyle szybko, by powstrzymać graczy przed ich wyciągnięciem i rozprowadzeniem w sieci. W materiale poniżej możecie zobaczyć jak wygląda ów prototyp. Inny twórca, Youtuber ilovethevopo napisał o nim tak:“To co widzicie to rozgrywka z Left 4 Dead jeszcze z czasów, gdy gra ta była prostym projektem, bazującym na Counter-Strike: Condition Zero."
Tak, to jest wersja starsza niż zombiecity i materiały z L4D, które pojawiły się w sieci kilka tygodni temu, które bazowały na Counter-Strike: Source. Zombie city zostało stworzone z myślą o Condition Zero i przeportowane do Source’a, ale nigdy jeszcze nie widzieliśmy wersji bazującej na Condition Zero - aż do teraz. Kod został usunięty, ale zanim to się stało, fani przechwycili pliki dll z wersji CS 1.6 i użyli trochę swojej magii by zbudować “moda" bazującego na Condition Zero. Najwyraźniej w Valve ktoś zapomniał odpowiednio przygotować pliki aktualizacji przed wypuszczeniem jej w świat.
Aktualizacja do Counter-Strike 1.6 pojawiła się ponieważ Valve chciało, by gra skorzystała z wielu nowinek, jakie z okazji 25-lecia firmy otrzymał Half-Life. Jest to pierwsza aktualizacja tej wersji CS-a od trzech lat i zapewne ostatnia - chyba, że Valve postanowi w jakiś sposób odświeżyć obie swoje gry z okazji swoich 30. lub 50. urodzin.










