Procesory w Xbox One i PS4 za słabe dla Assassin's Creed: Unity
Najnowsza odsłona popularnej serii Assassin’s Creed na obu konsolach obecnej generacji będzie działać zaledwie w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 900p.
Według Ubisoftu powodem takiego stanu rzeczy jest za słaby procesor, który nie radzi sobie z wyświetlaniem zbyt dużej ilości postaci jednocześnie. Assassin's Creed: Unity to kolejna gra na najnowsze konsole, która nie będzie działać w pełnych 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.
Ubisoft postanowił zrównać obydwie wersje (na PS4 i Xbox One) do rozdzielczości 900p i 30 klatek na sekundę, aby uniknąć wojny fanów poszczególnych konsol. Prawdziwym powodem jest jednak niewystarczająca moc procesora.
"Karta graficzna jest naprawdę mocna i oczywiście grafika w naszej grze prezentuje się bardzo ładnie. Niestety to procesor jest kulą u nogi, gdyż to właśnie on odpowiada za obliczenia sztucznej inteligencji, ilości postaci obecnych na ekranie itp. Gdyby zależne było to wyłącznie od grafiki, moglibyśmy odpalić grę w 100 klatkach na sekundę" - mów Vincent Pontbriand dla serwisu Video Gamer.
Dla przypomnienia - Assassin's Creed 4: Black Flag również działał w 900p w 30 klatkach na sekundę, jednak posiadacze PS4 otrzymali aktualizację, która umożliwiała uruchamianie gry w rozdzielczości 1080p.
Nie wiadomo, czy w przypadku Unity będzie podobnie. Assassin's Creed Unity zadebiutuje na PS4, Xbox One oraz PC już 14 listopada bieżącego roku.