PlayStation VR: Cena okularów Sony na poziomie nowej konsoli

Co prawda wciąż nie ma oficjalnych danych w związku z konkretną datą premiery nowego, peryferyjnego urządzenia japońskiego koncernu, ale pojawiły się za to informacje na temat przypuszczalnej ceny.

W niedawnym wywiadzie dla serwisu Bloomberg z szefem marki PlayStation, Andrew Housem, możemy przeczytać, że Sony chce wycenić swoje gogle do rozszerzonej rzeczywistości na poziomie porównywalnym z "nową platformą do gier".

Co przez to miał na myśli House? Trudno jednoznacznie określić. Tym bardziej, jeśli skonfrontować te doniesienia z zeszłoroczną wypowiedzią Antona Mikhailova z Sony, który stwierdził, że: "Nie kontynuowalibyśmy prac nad tym projektem, jeśli nie mielibyśmy pewności, że uda się go dostarczyć na rynek w przystępnej cenie.

Reklama

"Oczywiście interpretacja słowa 'przystępna' może być bardzo szeroka, ale Project Morpheus (PlayStation VR) ma być urządzeniem dostępnym dla konsumentów z klasy średniej" - dodał Mikhailov.

Oznacza to bowiem, że chętni będą musieli przygotować się na wydatek rzędu 200-500 dolarów, lub mniej - w zależności od tego, czy House mówiąc o nowej konsoli, miał na myśli sprzęt stacjonarny, czy przenośny.

Prawdopodobnie najgorszym scenariuszem byłoby wzorowanie się na PlayStation 3, która stanowiła swego rodzaju generacyjną anomalię - w momencie debiutu konsola kosztowała 600 dolarów.

Jednak miejmy nadzieję, że Japończycy nie będą chcieli cofać się do przeszłości i cena okularów PS VR zamknie się w maksymalnym przedziale 400-500 dolarów - dokładnie tyle kosztowały platformy aktualnej generacji (PS4/XBO) w momencie premiery.

Biorąc pod uwagę ceny konkurencyjnych rozwiązań (Oculus Rift) można mówić tu o całkiem dobrej wiadomości dla zainteresowanych konsumentów. Oculus w podstawowej wersji ma kosztować ok. 350 dolarów, ale za zestaw z komputerem i kontrolerem (od Xboksa One) trzeba będzie wyłożyć ok. 1500 dolarów.

PlayStation VR, dawniej znane pod nazwą kodową Project Morpheus, ma zadebiutować w pierwszej połowie 2016 roku. Sony pragnie zapewnić co najmniej 10 gier wspierających tę technologię na start. Damy znać, jak tylko japoński koncern poda bardziej skonkretyzowane dane nt. swoich gogli.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation VR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy