PlayStation 5 Pro zapewni 60 FPS w grach, ale z pewnymi kompromisami...

Według informacji ujawnionych przez portal The Verge, Sony chce, aby gry oznaczone emblematem "PS5 Pro Enhanced" działały w 60 klatkach na sekundę, z ray tracingiem i rozdzielczością 4K dzięki nowemu systemowi upscalingu, PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Japoński gigant chce wyznaczyć nowe standardy jakości i wydajności, ale daje też deweloperom pełną swobodę, jeśli idzie o to, jak chcą poprawiać swoje gry pod kątem PS5 Pro.

W skrócie:

  • Sony dąży do tego, by gry na PS5 Pro w trybie "Enhanced" działały w 60 FPS z ray tracingiem i rozdzielczością 4K przy wykorzystaniu technologii PSSR.
  • PS5 Pro będzie wspierać deweloperów w tworzeniu gier o lepszej wydajności, ale także da różne opcje optymalizacji, w tym zwiększenie rozdzielczości bez konieczności podnoszenia liczby klatek.
  • Starsze gry skorzystają z trybu ultra-boost, ale nie wszystkie będą mogły wykorzystać pełnię możliwości PS5 Pro bez odpowiednich aktualizacji od deweloperów.

Reklama

Nowe PS5 Pro to przede wszystkim rozwinięcie mocy obecnej konsoli, podobnie jak miało to miejsce w przypadku PS4 i PS4 Pro. Sony stawia na poprawę wydajności i jakości grafiki, jednak nie każda gra musi działać w 60 klatkach na sekundę, aby uzyskać oznaczenie "PS5 Pro Enhanced". Twórcy mają sporo swobody - mogą podnieść rozdzielczość, dodać ray tracing, a nawet poprawić stabilność klatek, by gra lepiej wyglądała i działała na PS5 Pro.

Sony wprowadza nową technologię PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), która pozwoli na skalowanie gier do rozdzielczości 4K. Co to oznacza w praktyce? Gry, które na standardowej PS5 działają w 1080p lub 1440p, będą mogły być podbite do wyższej rozdzielczości, a przy tym lepiej zachować płynność animacji. Nawet jeśli nie uda się osiągnąć wymarzonych 60 FPS-ów, gra może otrzymać oznaczenie "Enhanced", o ile będzie inne widoczne usprawnienie, np. poprawiona grafika.

Nie ma jednak mowy o całkowitej dowolności - samo stabilniejsze działanie gry, bez innych poprawek, nie wystarczy, by dostać oznaczenie "Enhanced". Ważne, żeby różnica była zauważalna, niezależnie od tego, czy chodzi o rozdzielczość, ray tracing, czy lepszą płynność. To Sony będzie decydować, czy gra spełnia odpowiednie kryteria.

Dzięki trybowi ultra-boost starsze gry również będą mogły działać lepiej na PS5 Pro. Nawet te, które nie otrzymają specjalnych aktualizacji, mogą liczyć na poprawioną stabilność klatek czy lepszą jakość grafiki. Jednak gry z ustalonymi, stałymi ustawieniami graficznymi mogą nie skorzystać z tej opcji tak, jak by sobie tego życzyli gracze.

Co więcej, deweloperzy, którzy zdecydują się zaktualizować swoje gry do PS5 Pro, będą mogli umieścić oznaczenie "Enhanced" na pudełkach oraz w PlayStation Store. To prosty sposób, by gracze łatwo mogli zidentyfikować tytuły, które w pełni wykorzystują możliwości nowej konsoli.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5 | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy