PlayStation 5 otrzymało nową funkcję. Pograsz w chmurze w rozdzielczości 4K

Sony wyciągnęło kolejnego asa z rękawa w tej odwiecznej konfrontacji z Microsoftem w obszarze gamingu. PlayStation 5 zyskało właśnie bardzo cenną funkcję, która pozwala na granie w chmurze w rozdzielczości 4K przy pomocy usługi streamingowej. Nie pomylimy się, jeśli wysnujemy tezę, że jest to rewolucja.

Na oficjalnym blogu PlayStation już w czerwcu bieżącego roku pojawiła się wzmianka o graniu w chmurze na konsoli najnowszej generacji od Sony. Owiana tajemnicą była jedynie data, kiedy taka usługa finalnie zadebiutuje na rynku, jednak wiemy już, że usługa jest najprawdopodobniej coraz bliżej swojej docelowej premiery.

Okazuje się bowiem, iż japoński gigant rozpoczął testy beta rzeczonej funkcji. Niektórzy posiadacze PS5 otrzymują właśnie zaproszenia do pobrania nowej aktualizacji, która pozwoli im na granie w chmurze. Szczęśliwcy, którym udało się otrzymać dostęp do nowych funkcji twierdzą, że istnieje możliwość grania w rozdzielczościach: 720p, 1080p (FHD), 1440p oraz w 2160p, czyli w 4K.

Reklama

Najwyraźniej Sony postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom szerokiej społeczności. Rynek gier wideo rozwija się bardzo prężnie. Co rusz powstają nowoczesne produkcje gamingowe potrafiące pochłaniać ogromne zasoby przestrzeni dyskowej. W takim wariancie usługa cloud gamingu sprawdza się świetnie i pozwala zaoszczędzić sporo miejsca.

Jest jeszcze jeden istotny aspekt, który nie został jeszcze potwierdzony. Nie wiemy, czy cloud gaming w rozdzielczości 4K na PlayStation 5 obejmuje rozdzielczość renderowania gry, czy jest to rzeczywisty obraz przesyłany strumieniowo do telewizora.

Domyślamy się, że debiut nowej usługi Sony związany jest poniekąd z nadchodzącą premierą przenośnego handhelda Project Q. Urządzenie korzystało będzie z Remote Play, a obraz przekazywany będzie streamingowo z konsoli PlayStation 5.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy