PlayStation 5 ma nie sprawiać problemów programistom, którzy tworzą gry na konsolę Sony
PS5 ma szansę stać się przyjazną deweloperom konsolą o czym zapewnia były szef Sony Worldwide Studios.
Shuhei Yoshida, który niegdyś przewodził Sony Worldwide Studios stwierdził w ostatnim wywiadzie, że PlayStation 5 jest na kompletnie innym poziomie, jeśli chodzi o proces tworzenia gier. Wiele osób zapewne słyszało o trudnościach, jakie sprawiło deweloperom PS3 w kwestii produkcji gier (dużo autorów skarżyło się na zastosowaną w konsoli architekturę sprzętową ograniczającą wizję twórczą).
W konsekwencji pojawiły się głosy jakoby w przypadku niemałej ilości tytułów nie wykorzystano całkowitego potencjału trójki. PlayStation 4 do pewnego stopnia naprawiło błędy poprzednika, dzięki czemu powstawanie gier na to urządzenie jest dużo prostsze i przyjemniejsze. Najwidoczniej jednak Sony stwierdziło, że ów aspekt w PS5 należy jeszcze bardziej poprawić.
Shuhei Yoshida powołując się na deweloperów stwierdził, że konsola kolejnej generacji jest dużo przyjaźniejsza dla programistów, a tworzenie na nią gier okazuje się łatwiejsze niż kiedykolwiek w historii. Według Yoshidy w sytuacji, kiedy dany sprzęt sprawia autorom problemy to ciężko skupić się na właściwym rozwoju projektu. Dlatego też jeśli urządzenie ułatwia cały proces wówczas można poświęcić więcej uwagi na dopracowanie tytułu.
Mimo iż Sony jeszcze oficjalnie nie zaprezentowało PS5 to zgodnie z dostępnymi informacjami wyczekiwany przez fanów moment może nastąpić już podczas rozpoczynających się w styczniu targów CES 2020.
Chociaż do premiery piątki pozostało dużo czasu to ekipa Digital Foundry postanowiła przeanalizować dotychczasowe spekulacje. Z ich analizy wynika, że konkurencyjny Xbox Series X ma szansę być silniejszą propozycją od PlayStation 5. Konsola Microsoftu będzie posiadać moc obliczeniową na poziomie 12 teraflopów co jest lepszym rezultatem względem 9,2 teraflopa proponowanych przez PS5. Różnica wynika oczywiście z zastosowanych podzespołów. Oczywiście o tym, kto wygra nadchodzący pojedynek zdecydują testy ostatecznego produktu.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl