PlayStation 5 lepsze od Xbox Series X? Tak twierdzi część deweloperów

​Chociaż na pierwszy rzut oka next-gen giganta z Redmond zdaje się mieć silniejsze podzespoły, to okazuje się, że najpewniej nie one będą odgrywały najważniejszą rolę.

A przynajmniej tak twierdzi jeden z inżynierów Crytek, Ali Salehi, który w ostatnim wywiadzie dla serwisu Vigiato otwarcie mówił o swoich doświadczeniach z PlayStation 5 i Xbox Series X. Jego zdaniem faktycznie jest różnica między mocą obu konsol, ale chociaż konsola Microsoftu na papierze wygrywa to starcie, to ostatecznie może przegrać z konkurentem, a wszystko przez trudność w programowaniu. Wszystko wskazuje bowiem na to, że tak jak obiecywało Sony, jego nowa konsola jest pod tym względem bardzo przyjazna deweloperom.

Ali Salehi wyznał, że programowanie na PS5 jest po prostu dziecinnie proste, zgodnie ze słowami Marka Cerny’ego, architekta tej konsoli, który od początku podkreślał, że jest to dla niego bardzo ważna sprawa. Jak twierdzi: - Deweloperzy wprost mówią, że to najłatwiejsza konsola, na jaką kiedykolwiek kodowali, żeby osiągnąć jej maksymalną wydajność. Pod względem software’u kodowanie dla PS5 jest ekstremalnie łatwe i daje deweloperom wiele wolności. Całościowo, mogę powiedzieć, że PS5 to lepsza konsola.

Reklama

Bo choć jak zauważa TFLOPsy są ważne, a wygrywa na nie konsola Microsoftu, to osiągnięcie ich maksymalnej wartości jest możliwe jedynie w idealnych i teoretycznych warunkach, dlatego też jego zdaniem nie należy polegać tak bardzo na czystych liczbach. No bo co z tego, że mamy ich w Xbox Series X ponad 12, skoro osiągnięcie ich nie będzie w praktyce możliwe, a PlayStation 5 bez problemu osiąga 10.28 w większości scenariuszy. Co więcej, kodowanie na Xbox Series X ma być również dużo bardziej wymagające, a jednym z powodów jest użycie dwóch pamięci RAM o różnych częstotliwościach.

Podsumowując, chociaż o specyfikacjach konsol napisano już wiele, to chyba po raz pierwszy ktoś odważył się otwarcie je porównać i wskazać na jego zdaniem lepszy z next-genów.

Co więcej, do tej pory wydawało się, że Xbox Series X będzie miał w zakresie mocy dużą przewagę nad PlayStation 5, tymczasem okazuje się, że może nie mieć to żadnego znaczenia, bo wszystko zatrze się przez trudności w kodowaniu oraz podejście deweloperów, którzy zapewne będą jak zawsze równać wszystko do słabszej z platform. Na koniec warto też zaznaczyć, że niedługo po publikacji wspomnianego wywiadu zniknął on z sieci z... powodów osobistych - czyżby więc Ali Salehi powiedział za dużo?

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy