Piranha Bytes - studio, które stworzyło Gothica, upada po 27 latach
To jeszcze nie jest oficjalna informacja, ale według doniesień pochodzących z wiarygodnego źródła Embracer Group zamknął niemieckie studio Piranha Bytes, które wydało na świat Gothica oraz Elex. Ale są też dobre wieści. Na gruzach zamkniętego studia powstaje już nowe - Pithead Studios, założone przez Björna Pankratza i jego żonę.
W skrócie:
- Według niepotwierdzonych doniesień, Embracer Group zamknął studio Piranha Bytes.
- Björn Pankratz założył nowe studio Pithead Studios, które będzie działać niezależnie, bez wydawcy.
- Nowe gry studia mają być mniejsze, bardziej zwięzłe i innowacyjne w porównaniu do produkcji Piranha Bytes.
Plotki o zamknięciu Piranha Bytes pojawiły się na platformie X, gdzie użytkownik Knoebelbroet powołał się na polski serwis CD-Action. W innym wpisie na forum RPGCodex.net użytkownik Habichtswalder podzielił się informacją, że Björn Pankratz, były muzyk i projektant w Piranha Bytes, założył nowe studio - Pithead Studios. Pankratz planuje finansować nowe studio własnymi środkami, bez wsparcia wydawcy.
Chociaż nie ogłosił jeszcze żadnej nowej gry, Pankratz zdradził, że nowe produkcje będą mniejsze i bardziej zwięzłe w porównaniu do ostatnich gier Piranha Bytes. Podkreślił również, że w nowym zespole zamierza wprowadzić więcej innowacji do gier. Wiadomość ta pochodzi z niemieckiego serwisu GameStar.de, który również informował o zamknięciu biur Piranha Bytes.
THQ Nordic, które należy do Embracer Group, próbował utrzymać studio przez kilka miesięcy. Na początku roku starano się znaleźć kupca dla Piranha Bytes, jednak bez powodzenia. W związku z tym zamknięcie studia stało się nieuniknione. Mimo to niektórzy pracownicy Piranha Bytes już wcześniej zaczęli szukać nowych miejsc pracy, co wskazywało na problemy dewelopera.
Piranha Bytes powstało w 1997 roku i zachwyciło świat serią Gothic. Jej pierwsza część zadebiutowała w 2001 roku i stała się klasykiem wśród gier RPG. Unikalny styl, otwarty świat i głęboka fabuła przyciągnęły rzesze fanów. Kolejne części serii tylko umocniły pozycję studia na rynku RPG-ów.
W 2017 roku Piranha Bytes wypuściła Elex, RPG osadzone w postapokaliptycznym świecie. Gra łączyła elementy science fiction i fantasy. Nie zyskała uznania wśród recenzentów. Ale zdobyła na tyle duże grono entuzjastów, że w 2019 roku doczekała się kontynuacji. Nie było jednak mowy o sukcesie tak dużym, jak pierwszy Gothic.
Warto wspomnieć, że trwają prace nad remakiem Gothica. Produkcja powstaje we współpracy zespołów Alkimia Interactive oraz THQ Nordic Barcelona Studio. Gra powstaje niemal całkowicie od podstaw. Twórcy starają się oczywiście zapewnić nam next-genowe doświadczenie (od strony graficznej), a jednocześnie zachować to, co było w Gothicu najważniejsze (fabuła, klimat, wymagająca rozgrywka). Premiera Gothic 1 Remake planowana jest na koniec tego roku.