Unreal Engine już od wielu lat stanowi fundament większości nowoczesnych gier wideo. To właśnie na tym silniku i jego funkcjach bazuje lwia część przemysłu związanego z gamingiem. UE wyznacza nowe standardy i oferuje stertę korzyści. Oczywiście narzędzie zmaga się ze swoimi problemami, ale nadal jest to produkt, bez którego duże studia gier wideo nie wyobrażają sobie normalnego funkcjonowania.
Zobacz również:
Wiele widzieliśmy filmów, krótkich animacji i demonstracyjnych klipów prezentujących możliwości Unreal Engine 5 i wszystkich jego możliwości takich jak Lumen czy Nanite. Teraz chyba po raz pierwszy prezesem Epic Games na łamach podcastu z Lexem Fridmanem poruszył temat nowej iteracji silnika - Unreal Engine 6.
Warto na starcie zwrócić uwagę, że Unreal Engine 5 oferowany jest obecnie w dwóch różnych wariantach. Narzędzie trafia do deweloperów gier wideo oraz do społeczności gry Fortnite w ramach Unreal Editor. Choć wciąż jest to ten sam silnik, pakiet możliwości różni się diametralnie od siebie.
Unreal Engine 6 miałby zaoferować twórcom pełną głębię możliwości i rozwoju, integrując te dwa wspomniane warianty silnika. UE 6 stanowiłby poniekąd punkt centralny wszystkich prac i wysiłków firmy, by w obrębie jednej rzeczy znalazłoby się wszystko, co aktualnie funkcjonuje na kilku różnych rozdrożach.
Nowa wersja popularnego silnika miałaby też generować większą skalowalność projektu, a przede wszystkim łatwość użytkowania. Wśród zalet tej iteracji Tim Sweeney wskazuje na fakt, że studia nie musiałyby zatrudniać dodatkowych programistów - narzędzie byłoby przystępniejsze w użytkowaniu nawet dla mniej doświadczonych deweloperów.
Unreal Engine 6 w samych założeniach miałby działać na tyle funkcjonalnie, że twórcy projektowaliby gry w taki sposób, by potem łatwiej można było przenieść je na inne platformy. Aktualnie na UE 4 i UE 5 nie jest to tak oczywistą operacją.
Kiedy możemy spodziewać się pierwszych próbek związanych z nową wersją silnika? Według samego zainteresowanego poczekamy na to jeszcze całkiem sporo tj. 2 czy nawet 3 lata. Oczywiście pierwsze owoce prac zapewne doświadczymy namacalnie w grze Fortnite, prawdziwym hicie od studia Epic Games.










