PC zarabia więcej niż konsole

PC jako platforma do gier umiera? Powtarzany od wielu lat mit po raz kolejny został obalony. Pewien analityk ujawnił, że rynek gier wydawanych na komputerach przewyższył pod względem generowanych przychodów produkcje konsolowe.

David Cole, szef agencji analitycznej DFC Intelligence, w rozmowie z serwisem PCR ujawnił, że pod względem przychodów PC wyprzedził konsole. Podobnie ma się sprawa z liczbą użytkowników - więcej osób korzysta z komputerów niż z urządzeń Microsoftu, Sony i Nintendo, choć analityk podkreśla, że wraz z premierą XBO i PS4 trend ten może się odwrócić.

Głównym powodem sukcesu blaszaków jest fakt, że większość konsolowców posiada także peceta. Cole zaznacza, że konsola nadal jest przedmiotem luksusowym, podczas gdy posiadanie komputera jest dzisiaj koniecznością.

Szef DFC Intelligence zdradził także, że najpopularniejszym gatunkiem gier na PC wciąż są MOBA z Dotą 2 i League of Legends na czele. Tuż za nimi znajdują się MMO, strategie oraz FPS-y. Warto jednak zwrócić uwagę, że na sporządzonej przez agencję liście dwudziestu najpopularniejszych produkcji pecetowych ubiegłego roku zabrakło nowych tytułów.

Dopiero w pierwszym kwartale tego roku do zestawienia przebiły się świeżynki pokroju DayZ, Rust i Hearthstone: Heroes of Warcraft. Ekipa Cole'a przewidywała, że liczba godzin spędzanych na graniu na komputerach spadnie ubiegłej jesieni, utrzymała się jednak na dosyć stałym poziomie.

DFC Intelligence oczekuje także, że pojawi się więcej produkcji multiplatformowych, które pozwolą - jak na przykład Hearthstone: Heroes of Warcraft - na wspólną zabawę posiadaczom blaszaków i innych platform.

CD Action
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy