Reklama

Path of Exile: Forbidden Sanctum - wszystko, co trzeba wiedzieć o nowej lidze

Zgodnie z tradycją ustanowioną lata temu w siedzibie Grinding Gear Games, przyszedł czas na grudniową ligę w Path of Exile. Jedno z najpopularniejszych ARPG na rynku doczeka się kolejnej, obszerne aktualizacji i nowej mechaniki ligowej.

Data premiery Path of Exile: Forbidden Sanctum

Jak doskonale wiedzą wszyscy fani Path of Exile, pierwsze dni nowej ligi należą do zawsze do największych atrakcji. Gracze stają w kolejkach, wyczekują otworzenia serwerów, a potem wszyscy lądują w Lioneye’s Watch i rozpoczynają etap levelowania.

Liga Forbidden Sanctum startuje 9 grudnia 2022 roku o godzinie 20:00 polskiego czasu. O tej godzinie powinny zostać otwarte serwery i będą stopniowo wpuszczani ludzie.

Podobnie jak w poprzednich ligach, kilka godzin przed włączeniem serwerów dostaniemy aktualizację do gry, a niedługo później będzie można ustawić się w wirtualnej kolejce.

Reklama

Roguelike wewnątrz Path of Exile

Path of Exile od wielu lat podąża bardzo podobnym systemem. Nowa liga wiąże się z nową mechaniką ligową, nowością, która staje się głównym daniem dla większości graczy przez kilka miesięcy. Przez ten czas gracze levelują postaci, tworzą różne buildy, testują najciekawsze umiejętności, a potem przychodzi nowa liga, a razem z nią kolejna mechanika.

W Forbidden Sanctum Grinding Gear Games zdecydowało się stworzyć roguelike wewnątrz swojej gry. W lokacji przypominającej z pozoru Heist będziemy powoli odkrywać jeden pokój za drugim i decydować o tym, kiedy chcemy zakończyć swoją przygodę. Jak w wielu grach z tego gatunku, Sanctum nie będzie można ukończyć za pierwszym razem. Będziemy musieli nabrać doświadczenia, zrozumieć czyhające na nas ryzyko i stopniowo odkrywać coraz większą część tego trybu.

Z Forbidden Sanctum wiązać się będzie również klasyczna mechanika risk i reward. Kiedy trafimy na nagrody w postaci jakiejś waluty, gra pozwala nam zabrać cenne przedmioty albo zaryzykować i zwiększyć nagrodę, pod warunkiem, że pokonamy kolejnego bossa. Na późniejszych etapach gry na podobnej zasadzie będzie nam podobno rzucane wyzwanie przejścia całego Sanctum w zamian za kuszące nagrody.

Forbidden Sanctum przedstawiono jako trudną i wymagającą sporo cierpliwości mechanikę. Podobnie jak w poprzednich ligach, będziemy obcować z nią już od pierwszych poziomów, ale miną prawdopodobnie dziesiątki godzin, zanim zrozumiemy największe zagrożenia i dowiemy się, jak dokładnie działa system eksploracji Forbidden Sanctum.

Nowe umiejętności, patch notesy i tryb Ruthless

Tydzień przed premierą nowej ligi Grinding Gear Games zorganizował oczywiście specjalną transmisję, na której poznaliśmy szczegóły ligi Forbidden Sanctum. Chris Wilson wytłumaczył największe zmiany nadchodzącej aktualizacji, a później wziął udział w sesji Q&A, podczas której odpowiadał na pytania widzów.

W powyższym materiale znajdziecie większość najważniejszych zmian, jakie przyniesie Forbidden Sanctum. GGG wprowadza w tej lidze kilka nowych umiejętności i wzbogaca wiele innych gemów o wersje Vaal, co może otworzyć graczy na znacznie więcej buildów. Sporych zmian doczekały się również unikalne przedmioty. Debiutuje kilka nowych unique’ów, a kilka innych zostaje zmienionych, aby lepiej wpasować się w aktualną metę.

Po zakończonej transmisji na forum Path of Exile pojawiła się pełna lista zmian aktualizacji 3.20. Znajdziecie tam wszystkie informacje na temat zmian do swoich ulubionych umiejętności, mechanik ligowych albo atlasu.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, razem z Forbidden Sanctum zadebiutuje również Ruthless. Tryb określany do tej pory przez Chrisa Wilsona jako "hard mode" jest przeznaczony dla najbardziej hardcore’owych graczy Path of Exile, którzy odnajdują przyjemność w craftowaniu i wcześniejszych fazach gry.

Ruthless znacząco ogranicza liczbę przedmiotów, jakie znajdziemy na podłodze, zmniejsza siłę postaci i ogranicza możliwości craftowania. Usunięci zostali nawet NPC sprzedających gemy i nowe umiejętności zdobędziemy teraz wyłącznie jako loot z jednego z potworów. Temu specjalnemu trybowi przyświecają zupełnie inne motywacje niż reszcie gry i jest to poboczny projekt kilku deweloperów, który nie wiąże się w żaden sposób z podstawową wersją Path of Exile.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Path of Exile

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy