Path of Exile 2 to w oczach fanów action RPG jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów ostatniej dekady. Diablo 4: Vessel of Hatred ma oczywiście sporo do zaoferowania i znacząco zmienił się w wyniku wypuszczonej ekspansji. Dostaliśmy nowe sposoby rozwoju postaci, całą nową lokację i oczywiście Spiritborna, który błyskawicznie skradł serca mnóstwa graczy dzięki licznym, wyjątkowo efektywnym buildom.
Przez ostatnią dekadę na bardzo mocną konkurencję dla Diablo wyrosło jednak Path of Exile. Szczególnie wśród bardziej hardcore’owych graczy z zamiłowaniem do pełnej optymalizacji postaci i dużych wyzwań produkt Grinding Gear Games cieszył się szczególnym zainteresowaniem. W połączeniu z regularnymi aktualizacjami, toną oryginalnych mechanik i ogromną społecznością powstał hit, który miał niedługo doczekać się sequela.
Niestety, jak dowiedzieliśmy się ostatnio, premiera wczesnego dostępu Path of Exile 2 została opóźniona. Oryginalnie gra miała zostać udostępniona na PC i konsolach 15 listopada 2024 roku. Datę tę przesunięto o trzy tygodnie, na 6 grudnia, co GGG zapowiedziało w krótkim materiale na swoim kanale YouTube.
Więc co się stało? Okazuje się, że to nie sama gra jest opóźniona. Chodzi o prace nad infrastrukturą po stronie serwera, które zajęły nam znacznie więcej czasu, niż się spodziewaliśmy. Jedną z naszych kluczowych obietnic jest to, że wszystkie mikrotransakcje będą działać zarówno w Path of Exile I, jak i II. Aby to osiągnąć, musieliśmy zintegrować systemy kont nie tylko dla Path of Exile I i II, ale także dla konsol. Oznaczało to zmianę wielu rzeczy. Nie tylko musieliśmy stworzyć kilka nowych systemów, ale także upewnić się, że stare dane są z nimi wstecznie kompatybilne.
A kiedy zaczynasz migrować bazy danych, które są tak stare i zawierają tak dużo danych, znajdujesz tam różne dziwne demony. W jaki sposób wiele kont ma tę samą nazwę? W jaki sposób wiele kont otrzymuje ten sam adres e-mail? W jaki sposób wiele kont ma te same identyfikatory Steam ID? Dlaczego nazwa konta tej osoby to po prostu losowy bełkot, którego nie da się nawet rozszyfrować? Musimy dopracować wszystko do perfekcji, aby nikt nie stracił niczego, za co zapłacił, i aby nikt nie miał uszkodzonego konta. Jednocześnie, ponieważ zmieniamy cały ten kod zaplecza, musimy przeprowadzić wiele testów obciążeniowych, aby upewnić się, że całość nie przewróci się, gdy pojawi się ogromna liczba graczy, których spodziewamy się w momencie premiery.
Rogers wyjaśnił na koniec, że uważa oryginalny termin premiery za wykonalny i deweloperom udałoby się mu sprostać, ale nie obyłoby się bez pomyłek. Można śmiało założyć, że większość fanów Path of Exile woli poczekać kilka dodatkowych tygodni na lepsze, bardziej dopracowane doświadczenie niż szybciej zalogować się do wczesnego dostępu i potem cierpliwie czekać, aż deweloperzy wprowadzą niezbędne zmiany.










