Path of Exile 2 czekają duże zmiany. GGG adresuje feedback graczy
Zaledwie kilka dni po oficjalnej premierze Grinding Gear Games odpowiedziało na krytykę graczy. Path of Exile 2 czekają bardzo duże zmiany z myślą o lepszym balansie klas i umiejętności.
Premiera Path of Exile 2 przebiega aktualnie w bardzo imponującym stylu. Dostaliśmy produkcję bardzo odmienną od pierwszej części, która obfituje w wymagające walki z bossami, widowiskowe, rozległe lokacje i liczne klasy postaci oferujące zupełnie różne style gry. Same statystyki na Steamie pokazują, jak dużym zainteresowaniem cieszy się early access i jasno daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z udanym debiutem.
Oczywiście w całym tym entuzjazmie nie zabrakło ostrej krytyki. Początkowo mówiono przede wszystkim o poziomie trudności, który nie przypadł wszystkim do gustu. Potem regularnie wspominano o niewielkiej liczbie przedmiotów wypadających z potworów. Trudno jest korzystać z różnych opcji craftingu i licznych walut, jeżeli tak rzadko znajdujemy jakieś użyteczne elementy ekwipunku. Równie krytycznie podchodzono do balansu postaci.
W odpowiedzi na feedback społeczności Grinding Gear Games opublikowało obszerny wpis na forum Path of Exile, w którym opisuje swoje plany na przyszłość.
Są to bez wątpienia dwie najważniejsze zmiany zapowiedziane przez Grinding Gear Games. Po pierwsze, będziemy zdobywać więcej cennych przedmiotów. Każdy boss będzie teraz gwarantował co najmniej jeden rzadki przedmiot. Szczególnie w początkowych etapach gry przedmioty te potrafią zrobić ogromną różnicę. Mając więc względnie regularny dostęp do rzadszych elementów ekwipunku, powinniśmy sprawniej radzić sobie z kampanią.
Po drugie, zmiany do uniku. Nowa mechanika rodem z Diablo 4 zapowiadana była już od pierwszych pokazów Path of Exile 2. Graczy zawiódł jednak fakt, że unikiem nie można ominąć otaczających nas przeciwników. Bardzo wiele śmierci wiąże się w rezultacie z okrążeniem przez przeciwników, których nie dajemy rady zabić wystarczająco szybko. Teraz unik będzie odpychał mniejszych rywali i przeciskał się między nieco silniejszymi jednostkami.
Główną krytyką zaadresowaną we wspomnianym poście są słabe przedmioty wypadające z podłogi. Również w dalszej fazie gry Grinding Gear Games chce zadbać o to, aby gracze Path of Exile 2 czuli się należycie wynagradzani za inwestowany w early access czas. Elitarne potwory będą teraz źródłem większej ilości rzadszych przedmiotów. Ponadto, im dalej zajdziemy w endgamie POE2, tym lepsze będą potencjalne nagrody z przeciwników.
Doczekaliśmy się również drobnych, choć bardzo istotnych usprawnień do kampanii. Gracze będą mogli swobodnie teleportować się pomiędzy checkpointami, które odkryli już na danej mapie. Lokacje w Path of Exile 2 są bardzo duże, wymagają sporo czasu na eksploracją, a kiedy zginiemy, do życia wracają wszystkie potwory. Zmiana do checkpointów powinna znacząco przyspieszyć kampanię.
Kiedy wszystkie zapowiedziane przez Grinding Gear Games zmiany wejdą w życie, oczy większości graczy zwrócą się prawdopodobnie w kierunku balansu klas i umiejętności. Widzieliśmy juz do tej pory kilka szybkich zmian ze strony deweloperów. Jeden ze Slamów został naprawiony, Raging Spirit też będzie nieco słabszy i GGG ewidentnie monitoruje sytuację. Kilka popularnych buildów to jednak tylko wierzchołek góry lodowej.
Powinniśmy spodziewać się przede wszystkim wzmocnienia słabszych wariantów. Warrior chociażby aktualnie wydaje się bardzo słabą klasą w porównaniu do tych zasięgowych. Na razie GGG zaczyna więc od nagród i przedmiotów, które pozwolą nam budować silne postaci. Można to śmiało uznać za solidny początek wczesnego dostępu.