Palia zadebiutowała na Steamie. Symulator życia MMO zbiera mieszane recenzje
Palia, chociaż swój oficjalny debiut zaliczyła ponad pół roku, dopiero trafiła na najpopularniejszą platformę z grami, Steama. Sieciowe MMO stylizujące się na symulator życia z prawdziwego zdarzenia nie może jednak pochwalić się zbyt pozytywnymi recenzjami.
Nie pomyślcie jednak, że Palia pod względem gameplayu i mechanik jest bliska do słynnych Simsów. Tytuł jest raczej hybrydą takich pozycji jak Stardew Valley czy Animal Crossing. Otrzymujemy barwny, a nawet bajkowy otwarty świat pozwalający na całkiem sporo aktywności.
Dzieło opracowane zostało przez Singularity 6, czyli studio budowane na fundamencie byłych deweloperów pracujących wcześniej w Riot Games, producencie VALORANTA czy popularniejszego nawet League of Legends.
Sami twórcy określają Palię jako "przytulny relaksujący symulator" nastawiony na przygodę. W grze eksplorujemy bogate uniwersum, zajmujemy się uprawą roślin, rozwijaniem naszej działki, zbieraniem surowców czy polowaniem na dziką zwierzynę. Oczywiście jak każda tego typu gra, Palia pozwala i mocno stawia na nawiązywanie relacji z innymi graczami.
Produkcja trafiła na Steama dokładnie 25 marca w wariancie free-to-play. Od tego czasu symulator MMO zgarnął prawie 1400 recenzji, z czego niespełna 58% pozytywnych. Chociaż fani chwalą barwny świat zaprojektowany przez twórców i akcentują sporą mnogość wariantów zabawy, to we wpisach i komentarzach na platformie od Valve nie udało się wystrzec dużych negatywów.
Sporo osób zwraca uwagę na to, że Palia oferuje mocno ograniczoną kooperację z innymi graczami. Dodatkowo Steamowa wersja cierpi na liczne błędy i glitche. Ten pierwszy aspekt jest o tyle problematyczny, że niemal w każdej zapowiedzi podkreślano, iż tytuł chce być symulatorem akcentującym zabawę sieciową MMO.
Aktualnie jednak Palia cieszy się całkiem sporym zainteresowaniem, bowiem w dobowym szczycie w tym symulatorze bawi się jednocześnie ok. 10 tys. użytkowników. Zobaczymy jak te statystyki prezentować będą się za kilka tygodni. Wówczas nastąpi prawdziwa weryfikacja dzieła od Singularity 6.