Palia rośnie w siłę! Twórców popularnego MMO kupiło Daybreak Games

Jedno z najbardziej wyjątkowych MMORPG na rynku trafiło właśnie w nowe ręce. Studio odpowiedzialne za grę Palia kupiło Daybreak Games, które pod swoimi skrzydłami ma takie tytuły jak H1Z1 czy EverQuest.

MMORPG większości graczom kojarzy się z długim grindem, tysiącami zainwestowanych w jedną grę godzin i regularnym wyzwaniom, które motywują całą społeczność do zdobywania coraz silniejszego ekwipunku. Produkcje pokroju World of Warcraft, The Elder Scrolls Online czy Final Fantasy XIV są dostępne na rynku od wielu lat i dla niektórych osób są tytułami, które zajmują większość ich wolnego czasu.

Nieco inaczej do gatunku MMORPG podeszło Singularity 6. Deweloperzy wzięli koncepcję Stardew Valley oferujące relaksujący, spokojny gameplay i przenieśli go do świata online multiplayerów. Gracz staje więc za zadaniem zarządzania własną działką, którą rozwija stopniowo, budując kolejne struktury, sadząc różne rośliny i zbierając rozsiane po rozległej mapie surowce. Wszystko to w towarzystwie innych graczy.

Reklama

W Palię wplecione są również mechaniki znane bardziej z typowych gier MMORPG. Mamy system poziomów, powszechnych lub rzadszych surowców i coraz silniejszych narzędzi. Palia oferuje również rozwinięty system profesji, które są źródłem cennych zasobów niezbędnych do rozwoju naszej posiadłości. Koncepcja gier pokroju Stardew Valley łączy się więc z elementami typowymi dla gier RPG.

Rozwiązanie to doceniło bez wątpienia Daybreak Games, bowiem firma ta właśnie poinformowała o całkowitym przejęciu Singularity 6. Studio rozwijające Palię ucierpiało niestety ostatnio mocno w wyniku licznych zwolnień, ale teraz zdają się wracać ze zdwojoną siłą. Daybreak spodziewa się ciągłego rozwoju gry i dalszego poszerzania społeczności, która według ostatnich informacji liczy sobie ponad 4 miliony graczy.

Fanów Palii szczególnie ucieszy fakt, że Daybreak Games już teraz zapowiedziało chęć wypuszczenia gry na “wszystkich głównych platformach". Już teraz Palia dostępna jest na Steamie oraz Nintendo Switchu. Z czasem może więc najwyraźniej zadebiutować również na PlayStation i jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, faktycznie może pomóc to grze zyskać bardziej na popularności.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Palia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy