Once Human - wszystko o nowym survival shooterze

Rok głośnych premier w gatunku survivalu trwa w najlepsze. Po świetnym debiucie Palworld i niedawnej, obszernej aktualizacji przyszedł czas na pełnoprawny shooter, długo wyczekiwany Once Human od Starry Studio.

Data premiery Once Human

Once Human ujrzało światło dzienne 9 lipca 2024 roku.

Platformy

Gra Starry Studio dostępna jest aktualnie wyłącznie na Steamie.

Cena

Once Human jest grą free-to-play.

Zwiastun

Wymagania sprzętowe

Minimalne:

Reklama
  • OS: Windows 10 64-bit Operating System
  • Procesor: Intel Core i5-4460
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 750ti 4G / AMD Radeon RX550
  • DirectX: Version 11
  • Wolne miejsce na dysku: 55 GB
  • Dodatkowe informacje: Wymagane stałe połączenie z internetem. Zalecany dysk SSD

Rekomendowane:

  • OS: Windows 10 64-bit Operating System
  • Procesor: Intel Core i7-7700
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 1060 6G / AMD Radeon RX 580 2304SP / Intel ARC A380
  • DirectX: Version 11
  • Wolne miejsce na dysku: 55 GB available space
  • Dodatkowe informacje: Wymagane stałe połączenie z internetem. Zalecany dysk SSD

Czy Once Human będzie na konsolach?

Na ten moment nie wiemy nic o planach Starry Studio na wydanie Once Human na konsolach PlayStation, Xbox lub Nintendo Switch. Deweloperzy wyrazili jednak chęć potencjalnego rozwoju wersji konsolowej. Decyzja ta ma zostać podjęta w oparciu o feedback graczy i ich zainteresowanie.

Survival shooter

Once Human to bardzo wyjątkowe połączenie gatunku survivali z elementami nadprzyrodzonymi, klasycznymi mechanikami rodem z Rusta czy Ark: Survival Evolved z rozwiązaniami przywołującymi czasem na myśl The Division. Naszym zadaniem w grze jest po prostu przetrwanie. Budzimy się po środku niczego, nie mamy żadnych zasobów, jesteśmy głodni, a dookoła grasują potwory.

Podstawowym zadaniem Once Human jest więc przeżycie, zbudowanie własnej bazy i stopniowa eksploracja rozległego, otwartego świata. W grę wbudowane jest mnóstwo systemów znanych z innych survivali usprawnionych dodatkowo o liczne nowości. Zbudowaną bazę możemy bowiem chociażby zapisać jako schemat, który za pomocą paru kliknięć można później odtwarzać w dowolnym miejscu.

Ponadto Once Human oferuje bardzo stabilny i dosyć liniowy progres za pomocą kampanii oraz powiązanych z nią bossów, jednego z najciekawszych elementów gry. Eksplorujemy więc mapę, zbieramy surowce, odkrywamy nowe lokacje, plądrujemy je, a kiedy nasza postać osiągnie wymagany poziom, rzucamy wyzwanie potężnym przeciwnikom, którzy sposobem zaprojektowania przypominają bossy z MMORPG.

PvE czy PvP?

Większość fanów survivali interesuje prawdopodobnie przede wszystkim fakt, z jakiego rodzaju reprezentantem tego gatunku mamy do czynienia. Gry pokroju Rusta czy DayZ znane są bowiem przede wszystkim z rywalizacji pomiędzy graczami i to inne postacie są największym zagrożeniem w stworzonym przez deweloperów świecie. Tymczasem Palworld na początku nie oferował niemalże żadnego PvP i skupiał się na głównie na kolekcjonowaniu Pali, eksploracji i automatyzacji bazy.

Once Human wygląda na razie na połączenie obu tych wariantów z nieco większym naciskiem na PvE. Większość progresu postaci w grze pochodzić będzie z eksploracji mapy, czyszczenia pełnych potworów strongholdów i ostatecznie walki z silnymi bossami, które są największym sprawdzianem naszych umiejętności. PvP z kolei oferowane jest z kolei przede wszystkim poprzez różne rodzaju eventy

Jak przystało jednak na grę survival, większość zależeć będzie od wyboru serwera. Gracze mogą bowiem wejść na serwer wyłącznie PvE, gdzie rywalizacja pomiędzy graczami będzie wyłączona. Inni z kolei mogą zdecydować się na serwer z otwartym PvP.

Monetyzacja

Hasło “free-to-play" wielu weteranów gier live-service przyprawia o gęsią skórkę. Z jednej strony dostajemy darmowy tytuł z bardzo niewielką barierą wejścia, którą możemy sprawdzić bez żadnych dodatkowych kosztów. Z drugiej jednak strony live-service musi jakoś na siebie zarabiać i model free-to-play otwiera często deweloperów na agresywną monetyzację, co widać było doskonale ostatnio po The First Descendant.

Na ten moment Once Human nie oferuje na szczęście żadnych mechanik pay-to-win ani nawet płatnych sposobów na przyspieszenie progresu postaci. Deweloperzy przed premierą gry zapowiadali, że faktycznie będą oferowali wyłącznie dodatkowe przedmioty kosmetyczne za prawdziwe pieniądze i na razie tak właśnie jest. Nawet płatna wersja karnetu bojowego czy dostępna w grze subskrypcja nie zapewniają żadnej przewagi nad innymi członkami serwera.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy