Ogromny sukces samodzielnego DayZ w wersji alfa
Ile ludzi gotowych jest zagrać w niedokończony produkt i jeszcze za niego zapłacić?
Okazuje się, że całkiem sporo. Prawie miesiąc temu w ramach wczesnego dostępu na Steamie udostępniono samodzielne wydanie DayZ w wersji alfa. W ciągu doby rozeszło się w ponad 172 tysiącach kopii. To był jednak tylko początek - developerzy ujawnili nowe wyniki. Oszałamiające.
Ponad milion. Tyle egzemplarzy samodzielnego DayZ w wersji alfa sprzedano do tej pory. O fakcie tym poinformował Marek Spanel, dyrektor generalny studia Bohemia Interactive, za pośrednictwem Twittera. To niesamowite osiągnięcie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że gra nie jest jeszcze gotowa i daleko jej do perfekcji. To nie jest przecież nawet beta, a niedopracowana alfa.
Z rezultatu zadowolony jest oczywiście też Dean Hall, twórca DayZ. W rozmowie z serwisem Polygon stwierdził, że wynik jego produkcji udowadnia, że gracze pragną nowych wrażeń oraz doświadczeń i aby zaspokoić swoje oczekiwania gotowi są sięgać nawet po niedokończone tytuły.
Uważa, że to "celne strzały" wymierzone w tradycyjne modele biznesowe, w których to wydawcy decydują często o istnieniu danego projektu opierając się na prognozach sprzedażowych.