Obsidian zostanie zamknięte? Prezes studia odpowiada na doniesienia

W odpowiedzi na rosnące obawy związane z nagłymi zamknięciami studiów gier przez dział Xbox prezes Obsidian Entertainment, Feargus Urquhart, stara się uspokoić fanów i pracowników. Pomimo zamknięć zespołów Tango Gameworks, Arkane Austin, Alpha Dog Games i Roundhouse Games, Urquhart podkreśla, że nie obawia się o przyszłość swojego studia.

W skrócie:

Feargus Urquhart, prezes studia Obsidian, uspokaja fanów po zamknięciu innych zespołów podlegających działowi Xbox.Obsidian kontynuuje prace nad nowymi grami, w tym Avowed i The Outer Worlds 2.Urquhart podkreśla, że ważna jest jakość pracy i współpraca z innymi studiami Xbox.

W kontekście niedawnych zamknięć studiów, które wywołały falę zwolnień i niepokojów w branży gier, Feargus Urquhart przyznał, że sytuacja jest trudna. "To okropne," przyznał w wywiadzie dla serwisu PC Gamer. "W Obsidian przeszliśmy przez trzy rundy zwolnień przed przejęciem. To były jedne z najgorszych dni w moim życiu, zaraz po śmierci moich rodziców."

Reklama

Obsidian, jedno z pierwszych studiów przejętych przez Xbox (doszło do tego w 2018 roku), wydało pod skrzydłami nowego właściciela dwie gry: Grounded i Pentiment, a obecnie pracuje nad kolejnymi tytułami. Mimo obaw fanów Urquhart pozostaje optymistą co do przyszłości. "Dopóki wykonuję swoją pracę dobrze, nie martwię się o jutro," mówi.

Choć zamknięcia studiów, takich jak Tango Gameworks (które odniosło sukces z grą Hi-Fi Rush) czy Arkane Austin (cenione za Prey czy serię Dishonored), wstrząsnęły graczami, Urquhart podkreśla, że Obsidian koncentruje się na bieżących projektach i wierzy w ich jakość. "Pracujemy nad Avowed, pracujemy nad Outer Worlds 2. To prawdopodobnie nie jest niespodzianka - mamy też inne rzeczy, o których myślimy i które chcemy realizować."

Na pytanie o to, czy nadal wierzy, że Xbox jest dobrym opiekunem przejętych studiów, Urquhart odpowiedział twierdząco. Podkreślił, że regularnie rozmawia z innymi liderami studiów Xbox i że te rozmowy są bardzo budujące. "Myślę, że kiedy wszyscy rozmawiamy, jest to dobre, ponieważ mówimy o przyszłości i o tym, co chcemy osiągnąć."

Urquhart nie obawia się o przyszłość swoją i swojego zespołu, zdaje sobie sprawę z presji, jaka wiąże się z rosnącą konkurencją na rynku gier. "Oczywiście jest teraz więcej gier walczących o uwagę, co dodaje trochę więcej presji, aby tworzyć lepsze gry."

Obsidian Entertainment to amerykańskie studio założone w 2003 roku w Kalifornii. Zespół składa się z doświadczonych twórców gier, z których wielu pracowało wcześniej w Black Isle Studios (Fallout, Baldur's Gate, PlaneScape Tormeny, Icewind Dale). Słynie z rozbudowanych RPG-ów o bogatej fabule, mrocznym klimacie i rozbudowanych systemach dialogowych. Do najbardziej znanych dzieł dewelopera należą Pillars of Eternity (dwie części), South Park: Kijek Prawdy, The Outer Worlds czy Pentiment.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Obsidian Entertainment
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy