Nowe, wyjątkowe menu McDonald's, na które czekają miliony fanów!

McDonald's doskonale wie, jak przyciągnąć fanów popkultury, łącząc swoją ofertę gastronomiczną z wielkimi markami ze świata anime, gier wideo czy filmów. Po ogromnym sukcesie kolaboracji z seriami "Dragon Ball Daima", "Neon Genesis Evangelion", "Jujutsu Kaisen" oraz "Pokemon", przyszła pora na kolejną niespodziankę - tym razem powody do radości dostaną fani Hatsune Miku!

Zagadkowy post sieci McDonald's

Wszystko zaczęło się 19 lutego 2025 roku, kiedy na oficjalnym koncie McDonald's Japan na platformie X (dawniej Twitter) opublikowano tajemniczy wpis. Grafika przedstawiała zarys postaci, którą fani natychmiast rozpoznali po charakterystycznych dwóch długich kucykach - to nie mógł być nikt inny, jak tylko Hatsune Miku!

Już dzień później firma potwierdziła domysły internautów, ogłaszając nadchodzącą współpracę i sugerując, że coś wielkiego wydarzy się 9 marca 2025 roku.

Reklama

Japończycy uwielbiają grę słów, a 9 marca (03.09) w języku japońskim można odczytać jako "Mi-ku", co jest fonetycznym nawiązaniem do imienia wirtualnej idolki.

Czym zaskoczy McDonald's w ramach współpracy z Hatsune Miko?

Podstawą kampanii będą specjalne edycje Shaka Shaka Potato (McShaker Fries) - jednej z ulubionych przekąsek Japończyków. To cienkie frytki, do których dodaje się różne przyprawy i specjalną torbę do wymieszania składników, aby nadać im wyjątkowy smak. McDonald's Japan ogłosił, że od 26 lutego oprócz standardowych opcji smakowych dostępne będą dwie nowe wersje:

  • Nori Salt (wodorosty z dodatkiem soli),
  • Garlic Black Pepper Mayo (majonez z dodatkiem czosnku i pieprzu).

Czy 9 marca pojawi się jeszcze jeden, specjalny smak inspirowany współpracą z Hatsune Miku? Tego jeszcze nie wiemy, ale popularna sieć fast food z pewnością przygotowuje dla fanów coś wyjątkowego!

Nie tylko frytki!

Jednak to nie koniec nowości! McDonald's Japan wprowadza do menu również Potato Nage - zestaw łączący frytki z nuggetsami - dla tych, którzy lubią dobrze zjeść dostępny będzie w dwóch specjalnych wersjach - Oo oraz Tokudai, czyli dużej i bardzo dużej.

Hatsune Miku podbija świat

Kolaboracja z McDonald's nie jest jedynym wielkim wydarzeniem dla fanów Hatsune Miku w 2025 roku. W styczniu ogłoszono, że wirtualna piosenkarka pojawi się w grze Fortnite, a w Japonii swoją premierę miał już pierwszy pełnometrażowy film o Miku - "Colorful Stage! The Movie: A Miku Who Can't Sing", który zdążył już zarobić ponad miliard jenów (około 25 milionów złotych). W USA film trafi do kin już 11 kwietnia, na razie niestety, nie wiadomo, czy kiedykolwiek zostanie wyświetlony w Polsce.

Hatsune Miku to nie tylko postać, ale fenomen popkulturowy. Została zaprojektowana w 2007 roku przez firmę Crypton Future Media, która stworzyła ją przy użyciu technologii Vocaloid - syntezatora głosu opracowanego przez firmę Yamaha.

Głos Miku bazuje na nagraniach japońskiej aktorki Saki Fujity, a jej wizerunek zaprojektował artysta, Kei Garo. Dzięki zaawansowanej technologii Vocaloid, autorzy mogą komponować utwory, które Hatsune Miku wykonuje swoim charakterystycznym, syntetycznym głosem.

Miku stała się ikoną nie tylko w Japonii, ale na całym świecie. Występowała na scenach w postaci hologramu, otwierając m.in. koncerty Lady Gagi podczas jej trasy ArtRAVE: The ARTPOP Ball w 2014 roku.

Ponadto Hatsune Miku pojawiła się w wielu grach wideo, z których najbardziej znana jest produkcja SEGI pod tytułem Hatsune Miku: Project DIVA - wydana na platformy PlayStation Vita i PlayStation 4, pozwalała użytkownikom wcielić się w wirtualną idolkę i wykonywać jej największe hity.

Obecność Hatsune Miku w grach nie ogranicza się tylko do produkcji, w których jest główną bohaterką - postać pojawiła się także jako gość w takich tytułach jak Fortnite, gdzie jej skórka i emotki stały się jednymi z najbardziej pożądanych dodatków.

Hatsune Miku to przykład tego, jak technologia może tworzyć nowe formy artystycznej ekspresji. Dzięki swojemu cyfrowemu charakterowi, nie starzeje się i pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych wirtualnych artystów na świecie, inspirując kolejne pokolenia twórców muzycznych i fanów popkultury.

Na co jeszcze mogą liczyć fani Hatsune Miko w McDonald's?

Przyglądając się wcześniejszym współpracom McDonald's z markami anime, można przypuszczać, że Hatsune Miku doczeka się własnych gadżetów, limitowanych opakowań, a może nawet specjalnych reklam telewizyjnych. Fani z pewnością nie mogą doczekać się na oficjalne ogłoszenie szczegółów - na szczęście do oficjalnego debiutu pozostałe niewiele czasu, więc informacje te powinny pojawić się w najbliższych dniach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: McDonald's | Dragon Ball | Pokemon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Przejdź na