Nowa gra twórcy Magic: The Gathering już w marcu
Richard Garfield, twórca Magic: The Gathering, powraca z nową grą, ale tym razem nie jest to klasyczna karcianka. Vanguard Exiles to auto battler z elementami strategii, który trafi do wczesnego dostępu już 11 marca.
W skrócie:
- Richard Garfield opracował nową grę - Vanguard Exiles - która nie przypomina Magic: The Gathering i eksploruje gatunek auto battlerów.
- Wczesny dostęp ruszy 11 marca i obejmie tryby PvP oraz kanapową kooperację.
- Gra przedstawia "modularne" podejście do strategii, steampunkowy styl 2D i mechanikę przejmowania stref.
Richard Garfield od dekad jest kojarzony głównie z Magic: The Gathering, ale jego zainteresowania sięgają daleko poza klasyczne karcianki. Nowa produkcja, Vanguard Exiles, całkowicie zrywa z koncepcją gier kolekcjonerskich i przenosi graczy do świata auto battlerów, czyli gier strategicznych, w których jednostki walczą automatycznie po ich rozmieszczeniu.
Dlaczego akurat ten gatunek? Garfield przyznał, że auto battlery wypełniają lukę w jego cyfrowych doświadczeniach. Twórca dostrzegł w nich podobieństwa do gier planszowych, ale jednocześnie docenił świeżość, jaką oferują w rozgrywce.
Vanguard Exiles to gra oparta na systemie rozmieszczania i przejmowania stref. Gracze umieszczają jednostki w różnych obszarach, by stopniowo przejmować kontrolę nad mapą i eliminować wrogów. Podczas progresji zdobywa się złoto, które pozwala na rekrutację potężniejszych jednostek i rywalizację na większych mapach z trudniejszymi przeciwnikami.
Gra ma być "masowo modularna". To oznacza, że każda rozgrywka będzie miała inne warunki początkowe i unikalne kombinacje jednostek, frakcji oraz umiejętności.
Vanguard Exiles trafi do wczesnego dostępu 11 marca, a deweloperzy z The Tea Division planują rozwijać grę przez co najmniej sześć miesięcy do roku.
Na premierę wczesnej wersji dostępne będą:
- tryb PvP, pozwalający rywalizować z innymi graczami online;
- kanapowa kooperacja, dla tych, którzy wolą grać lokalnie;
- nowe jednostki, frakcje i strefy, które będą stopniowo dodawane na podstawie opinii społeczności.
Twórcy podkreślają, że opinie graczy odegrają kluczową rolę w kształtowaniu balansu i mechanik gry.
Gra wyróżnia się steampunkową oprawą wizualną w stylu 2D i bardzo losową strukturą starć. Richard Garfield od lat fascynuje się systemami, które łączą strategię z nieprzewidywalnymi czynnikami, co było widoczne już w Magic: The Gathering. Vanguard Exiles kontynuuje ten trend i przedstawia starcia, w których gracze mogą planować ruchy, ale nie mają pełnej kontroli nad przebiegiem walki.
Garfield od dawna eksperymentuje z gatunkami poza karciankami - pracował m.in. nad grą mobilną Kard Combat i cyfrowym roguelike’em Roguebook, ale Vanguard Exiles może być jego największym eksperymentem od lat.
Na razie nie ujawniono oficjalnej ceny Vanguard Exiles, ale analiza podobnych gier wskazuje, że może kosztować od 15 do 20 dolarów. Na Steamie dostępne od sierpnia 2024 roku jest dostępne, a w lutym twórcy zaprezentują więcej materiałów na Steam Next Fest.
Richard Garfield, zanim stworzył Magic: The Gathering, chciał zostać profesorem matematyki. Jego pasja do gier i mechanik losowości była tak silna, że ostatecznie porzucił akademicką karierę, by skupić się na projektowaniu gier planszowych i wideo.