Netflix gigantem sektora gier? Firma chce dorównać największym w branży
Netflix stawia w przemyśle gamingowym coraz śmielsze kroki. Gry mobilne na platformie cieszą się sukcesywnie rosnącą popularnością, choć sama korporacja nie zamierza na tym poprzestawać. Szef Netflix Games nie kryje się ze swoim nowym pomysłem stworzenia społecznościowego środowiska gier wideo mogącego konkurować z takimi tuzami jak Fortnite czy Roblox.
Rekordowe wyniki finansowe Netflixa skłoniły przedsiębiorstwo do jeszcze mocniejszego zainteresowania się obszarem gier wideo. W najbliższym czasie, platforma kojarzona do tej pory głównie z szeroką biblioteką seriali i filmów, poczyni kolejne inwestycje w tworzenie gier utrzymanych w konkretnych gatunkach.
Netflix zamierza skoncentrować się na imprezowych grach mobilnych, dedykowanych dzieciom oraz fabularnych bazujących najpewniej na oficjalnych licencjach popularnych w serwisie seriali. Jak się okazuje, to jednak nie wszystko. Mogąca pochwalić się liczbą ponad 300 mln subskrybentów platforma planuje wejść w szranki z grami Fortnite i Roblox.
Alain Tascan, szef Netflix Games, zdradził, iż chce stworzyć społecznościowe środowisko gier na wzór słynnego Fortnite’a od Epic Games czy też niezwykle popularnego wśród młodszych odbiorców Robloxa. Projekt znajduje się na wczesnym etapie realizacji, więc do pierwszych efektów prac zapewne jeszcze daleko.
Tascan nie kryje jednak entuzjazmu i wierzy, że uda się stworzyć coś, co przyciągnie oddane grono fanów. "Wierzymy, że mamy kilka kart do rozegrania. To jest coś, do czego dążymy z tego typu ambicją. Zajmie to trochę czasu, ponieważ to nie jest rodzaj gry, którą tworzysz od razu. Nie mamy jeszcze warstwy społecznościowej i jeśli wyobrazimy sobie, że tworzymy grę bez warstwy społecznościowej - będzie ona martwa od samego początku" - przyznał w rozmowie z serwisem Mobilegamer.
Czy Netflixowi uda się odnieść sukces na poziomie Fortnite? Na pewno wyzwanie jest niesamowicie ambitne, ale i arcytrudne do realizacji. Epic Games stworzyło prawdziwego hegemona, platformę, która potrafi przyciągnąć miliony graczy czerpiących zabawę w kilkunastu różnych trybach rozgrywki.
Społeczność Fortnite jest niezwykle oddana, co również definiuje siłę marki. Regularność wdrażania nowych współprac czy implementowania kolejnych aktualizacji poraża innych konkurencyjnych twórców. Niemniej na pewno Netflix posiada w swoim centrum dowodzenia zasoby, które pozwoliłyby stworzyć realną konkurencję nawet tak ogromnej marce.