Mega Man - Capcom planuje intensywny rozwój serii
Pierwsza odsłona Mega Man zadebiutowała w 1987 roku. Seria szybko podbiła świat i przyczyniła się w dużym stopniu do rozwoju gatunku platformówek. W ostatnich latach kryła się w cieniu, ale Capcom zdradził, że ma pomysł na jej stały rozwój, dzięki któremu kontynuacje będą pojawiać się regularnie.
W skrócie:
- Capcom chce regularnie wydawać kolejne odsłony serii Mega Man.
- Ostatnia duża gra w ramach tego cyklu - Mega Man 11 - ukazała się w 2018 roku.
- Capcom zbiera opinie fanów na temat powrotu kultowej serii gier.
Podczas 45. zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy Capcom ujawnił, że rozważa tworzenie nowych gier z serii Mega Man ze znacznie większą częstotliwością niż dotychczas. Gdy zapytano o plany dotyczące jej przyszłości, Capcom odpowiedział, że Mega Man jest jedną z najcenniejszych marek w jego portfolio i że trwa proces kreatywny dotyczący dalszego, regularnego rozwijania cyklu o nowe odsłony.
W ostatnim czasie Capcom przeprowadził ankietę, w której zapytał fanów, którą klasyczną serię gier chcieliby zobaczyć w nowej odsłonie. Takie ankiety pojawiają się regularnie i dotyczą również innych, mniej aktywnych serii, jak Dino Crisis. Mega Man co jakiś czas powraca pod postacią kompilacji starszych tytułów, ale całkiem nowe gry pojawiają się rzadko. W ciągu ostatnich 15 lat ukazały się tylko trzy większe: Mega Man 9 w 2008 roku, Mega Man 10 w 2010 roku i Mega Man 11 w 2018 roku. Według danych wewnętrznych Capcomu, seria Mega Man sprzedała się w ponad 38 milionach egzemplarzy na przestrzeni 36 lat.
Niedawno Nintendo dodało do usługi Nintendo Switch Online wszystkie pięć gier z serii Mega Man na Game Boya. Tytuły te (znane w Japonii jako Rockman World 1-5) nie są bezpośrednimi portami z NES-a, choć mają pewne podobieństwa, jak obecność niektórych bossów z wersji konsolowych. Z wyjątkiem Mega Man 2 wszystkie gry zostały stworzone przez firmę Minakuchi Engineering na zlecenie Capcomu i zostały ciepło przyjęte.
Mega Man 2 został opracowany przez Japan System House. Keiji Inafune, współtwórca serii, twierdzi, że lubi tę część najmniej spośród wszystkich przeznaczonych na Game Boya. Studio nie było zaznajomione z serią, więc Capcom wrócił do Minakuchi Engineering, które miało znacznie lepsze wyczucie i doświadczenie, przy tworzeniu trzeciej odsłony.
Mega Man zadebiutował w 1987 roku na konsoli NES. Od tamtej pory stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek Capcom. Seria jest znana z bardzo wymagających plansz oraz unikalnych zdolności głównego bohatera, zdobywanych po pokonaniu bossów.