Masowe zwolnienia pracowników w kolejnym studiu gier

Firaxis Games, twórcy takich gier jak X-COM, seria Cywilizacja czy Marvel’s Midnight Suns, zwolniło około 30 osób.

Zwolnienia według portalu Axios nastąpiły wczoraj. Przedstawiciele firmy powiedzieli, że decyzja o cięciach zapadła z potrzeby “zwiększenia wydajności i dostosowania profilu firmy do jej najwyższych priorytetów". 

Firaxis znajduje się obecnie pod skrzydłami Take-Two jako wydawcy i z punktu widzenia tej marki jest to już druga runda zwolnień. Pierwsza miała miejsce jeszcze w marcu, kiedy to Take-Two zdecydowało o cięciach w Private Division - firmie wydawniczej, która stoi między innymi za OlliOlli World oraz Kerbal Space Program. 

Reklama

Wraz z jej pracownikami odeszli też inni powiązani z Take-Two podwykonawcy, ale nie sprecyzowano dokładnie z jakiej firmy. W tamtym czasie Take-Two nazwało cięcia “niezbędnymi krokami". O wydawcy mówiło się też, że planuje zwolnienia w trakcie trzeciego kwartału roku fiskalnego, w którym miały też nastąpić redukcje kosztów o aż 50 milionów dolarów. Redukcje te mają dotknąć pracowników, procesy, infrastrukturę i inne kwestie.

Generalnie patrząc na ostatnie miesiące, nie są one dobre dla Firaxis. Całkiem niedawno firma odniosła pasmo swego rodzaju porażek, zaliczając dość słabe premiery takich gier jak Marvel’s Midnight Suns, PGA Tour 2K23 oraz New Tales of the Borderlands.

Reżyser dwóch spośród wymienionych gier, czyli Marvel’s Midnight Suns oraz X-COM, Jake Solomon ogłosił swoje odejście z firmy w lutym - po 23 latach pracy w Firaxis. W tym samym momencie 2K poinformowało, że rozpoczęły się prace nad stworzeniem nowej odsłony serii Cywilizacja, za którą odpowiedzialny ma być designer Cywilizacji 6, Ed Beach.

Najnowsze zwolnienia w Firaxis to kolejna odsłona cięć w branży twórców gier oraz pokrewnych. Wcześniej podobnie uczyniły między innymi Unity, Microsoft, Riot Games, Electronic Arts, Twitch, Meta, CD Projekt RED, Sega oraz Ubisoft.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Firaxis Games

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy