Mario i Luigi w nowej odsłonie: Jak Nintendo zastopowało rewolucję
Nintendo opublikowało kolejny rozdział “Zapytaj dewelopera", którego bohaterami są członkowie zespołu Acquire, którzy pracowali nad Mario & Luigi: Brothership. Tym razem podjęto temat identyfikacji wizualnej gry, ujawniono też kilka ciekawych szczegółów o procesie jej powstawania.
Hitomi Furuta, jedna z projektantek gry potwierdziła, że tworzenie trójwymiarowych elementów gry było sporym wyzwaniem, w dodatku studio szukało nowego stylu dla słynnych braci. “W pewnym momencie próbowaliśmy stylu bardziej “edgy", ale dostaliśmy od Nintendo informację zwrotną, że powinniśmy się trzymać kierunku, w którym fani serii Mario & Luigi łatwo się odnajdą".
Informacji tej towarzyszy concept art pochodzący właśnie z okresu poszukiwania nowego stylu przez twórców. O ile można zrozumieć bardziej tradycyjne podejście Nintendo, ale nowemu kierunkowi również nie sposób odmówić uroku - szczególnie postaci Mario w długiej, żółtej pelerynie, w której wygląda jak superbohater:
Furuta wspomniała także o tym jak projektanci walczyli o to, by dopasować ekspresyjność postaciach Mario i Luigiego z ich dwuwymiarowych sprite’ów do trójwymiarowych modeli nowej gry. Brothership było bowiem pierwszą grą stworzoną w oparciu w pełni o modele 3D - zarówno postaci jak i otoczenia. W tekście pojawia się też fragment poświęcony zmianom, jakie przechodziły zupełnie nowe dla tej marki postaci.
Akira Otani, co-producent gry dodał, że Nintendo postrzegało te projekty jako “coś innego, co jedynie przypomina Mario i Luigiego". Zwołano więc spotkanie: “Podczas spotkania przedstawiciele firmy pokazali nam dokumenty dokładnie definiujące Mario i Luigiego. Otrzymaliśmy więc jasny kierunek od Nintendo. Wtedy wszyscy zdali sobie sprawę, że to jest to do czego powinniśmy dążyć jeśli chodzi o styl wizualny. To pomogło nam ustalić fundamenty pracy."
Reżyser pracujący nad grą, Haruyuki Ohashi wspomina, że studio Acquire chciało mocno eksperymentować z nowymi stylami wizualnymi, ale Nintendo kładło mocny nacisk na swoją wizję, w przekonujący sposób. W dodatku studio rzadko wcześniej tworzyło gry w oparciu o postaci innych marek, więc nie miało jeszcze wypracowanego procesu. Jednak nikt nie chciał zaprzepaścić szansy na stworzenie gry w ramach serii Mario.
Z całym drugim rozdziałem “Zapytaj dewelopera" możecie zapoznać się na oficjalnej stronie Nintendo.