Gry wideo pod lupą naukowców
Badacze z Georgia State University dowiedli, że gry wideo stanowią pożądaną aktywność do treningu i rozwoju w zakresie podejmowania decyzji. Według nich gry mają wzmacniać podprocesy odpowiedzialne za odczuwanie i percepcje, a co z kolei ma znaczenie przy decyzyjności.
Z kolei grupa naukowców ze Szwecji opublikowała wyniki swoich badań w czasopiśmie Scientific Reports. Testy psychologiczne zrealizowane w Stanach Zjednoczonych na próbie 9 tys. dzieci wskazały, że te jednostki, które regularnie zatapiają się w grach wideo, szybciej powiększają swój iloraz inteligencji względem tych, którzy takich aktywności nie uskuteczniają.
Interaktywne gry, czyli jak łatwiej śnić świadomie?
Z kolei najświeższe badanie prowadzone przez psychologów z University of Central Arkansas i Hendrix College skupiło się na relacji i związku między grami wideo, a snem. Przebadano blisko 300 uczestników. Wyniki opublikowano na łamach czasopisma Dreaming.
Okazuje się, że gry same w sobie nie mają silnej korelacji ze śnieniem. Inaczej jest w przypadku korzystania z interaktywnych gier, które w pewien sposób oparte są o rozgrywkę poprzez ruch. W tym przypadku wymienimy chociażby Kinect od Microsoftu, PlayStation Move, czy popularną ostatnio technologię wirtualnej rzeczywistości (VR).
Ci, którzy częściej poświęcali się tego typu rozrywce, mieli większe skłonności do doświadczania świadomych i kontrolowanych snów.
Mamy nadzieję, że to (badanie) może stanowić wstępną podstawę do poprawy świadomego i kontrolowanego wywoływania snów w celach terapeutycznych