LEGO ma pomysł na podbicie chińskiego rynku
Egzotyczny sojusz naświetlił Reuters, według źródeł którego duński producent zabawek ma plan, jak zwiększyć swoje przychody w Państwie Środka.
Podczas gdy globalnie LEGO notuje ostatnio niewielkie spadki, chiński rynek bardzo dynamicznie rośnie (w 2016 o ok. 25-30%!). Tort jest spory, bo tamtejszy segment zabawek i gier jest wart 31 mld dolarów. Choć LEGO wykroiło sobie spory kawałek i pozostaje na chińskim rynku liderem (przed Mattelem i Hasbro), to zarazem planuje znacząco zwiększyć swój trzyprocentowy udział.
Sposobem ma być podjęcie współpracy z Tencentem, medialnym gigantem, który zna chiński segment gier online i mobilnych jak żadna inna firma na świecie. Jacob Kragh, szef chińskiego oddziału LEGO, tłumaczy decyzję słowami: "Chcemy z Tencentem znaleźć pomysłowe sposoby na to, by dotrzeć do dzieci". I podkreśla, że owocem współpracy będą nastawione na multi gry wideo oraz (być może) sieć społecznościowa.
Z ciekawostek: Tencent pomaga również twórcom PUBG-a. Ostatnio zaczął nawet donosić na sprzedawców nieuczciwego oprogramowania, co w kilkudziesięciu przypadkach skończyło się aresztowaniem.