Kolejne studio zwalnia swoich pracowników. W ubiegłym roku stworzyli hitową grę
Przykre wieści po raz kolejny napłynęły z branży gier wideo. Singularity 6, czyli studio odpowiedzialne za grę Palia, zwolniło 36 pracowników, czyli blisko 40% całego zatrudnionego personelu. Deweloperzy wskazują, że ich głównym celem jest teraz "przetrwanie trudnego okresu gospodarczego".
Masowe zwolnienia w branży gier wideo to nie jest nowego zjawisko. Pokusić możemy się nawet o stwierdzenie, że to zjawisko, do którego już (niestety) się przyzwyczailiśmy od przynajmniej początku tego roku. W niedalekiej przeszłości informowaliśmy, że redukcje etatów przeprowadzone zostały m.in. w CD Projekt RED, Unity, Electronic Arts, Epic Games czy nawet w PlayStation.
Kolejne studio dotknięte kryzysem branży gier wideo, to Singularity 6. Firma budowana była na fundamentach twórców pracujących wcześniej w Riot Games, czyli producentach VALORANTA i League of Legends.
Studio Singularity 6 zasłynęło z zaprojektowania i wydania gry o nazwie Palia, która trafiła na rynek w październiku 2023 roku w modelu free-to-play. W tym roku dokładnie w końcówce marca dzieło zadebiutowało również na platformie Steam.
Palia, jak podkreślają sami producenci, to sieciowy "przytulny, relaksujący symulator". Podczas rozgrywki eksplorujemy bogate uniwersum, zajmujemy się wytwarzaniem przedmiotów, rozwijaniem działki, zbieraniem surowców, polowaniem na zwierzynę czy wchodzeniem w interakcję z innymi żywymi graczami.
W serwisie Steam dzieło posiada ponad 73% pozytywnych recenzji. Najnowsze wpisy graczy sugerują, że deweloperom udało się załatać większość błędów i glitchy. Pomimo szeroko zakrojonych zwolnień, Singularity 6 nadal rozwijać będzie swoją produkcję.