Knack: Na potrzeby gry deweloperzy stworzyli większego pada

Knack to pierwsza gra tworzona z myślą o następnej generacji, która została zaprezentowana światu.

Choć wygląda niezbyt poważnie, jej twórca Mark Cerny podchodzi do niej naprawdę serio. Na tyle, że przystosowując produkcję do potrzeb dzieci... stworzył większą wersję DualShocka 4. W trakcie swojej prezentacji na trwającej właśnie imprezie Develop Brighton Mark Cerny, główny twórca Knacka, a także samej konsoli PS4, wyjawił, że wraz ze swoją produkcją chce dotrzeć nie tylko do "hardkorowych" graczy, ale też dzieci.

W trakcie testów deweloperzy odkryli jednak, że ośmiolatki mają jeden, istotny problem - w większości produkcji mają kłopoty ze sterowaniem. Nie chodzi jednak o złożoność klawiszologii, a... wielkość pada. Dlatego specjalnie na potrzeby Knacka stworzono nową, o około 50% większą od standardowej, wersję pada od PlayStation 4.

W ten sposób twórcy mogli poczuć się niczym dzieciak trzymający w ręku pada. Szybko odkryto źródło problemów - przyciski R1, R2, L1 oraz L2 były poza zasięgiem małych dłoni. Cerny przekonuje, że Knack powinien spodobać się nie tylko starym wyjadaczom, którzy spędzili godziny na Crash Bandicoot i Sonicu, ale też młodszym graczom. Sama gra ma być na tyle łatwa, że poradzą sobie z nią nawet osoby, które dopiero pierwszy raz grają na konsoli.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Knack | Dual Shock 4 | Sony
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy