Katastrofalny początek roku dla branży gier wideo. Trzy studia zamknięte

Nowy rok dla branży gier rozpoczął się wyjątkowo pechowo. Trzy studia, w tym twórcy Godfall i Robocraft, zamknęły swoje podwoje.

W skrócie:

  • Toadman Interactive i Freejam ogłosiły zamknięcie swoich studiów. Do tych decyzji doprowadziły problemy finansowe i słabe wyniki sprzedaży.
  • Counterplay Games, odpowiedzialne za Godfall, zostało rozwiązane po zakończeniu współpracy z Jackalyptic Games.
  • Zwolnienia dotknęły także Piranha Games, które musiało pożegnać 38 pracowników po odnotowaniu wyników poniżej oczekiwań.

Toadman Interactive, znane z gier takich jak Immortal: Unchained, zostało zamknięte przez swojego właściciela, Enad Global 7. Firma przyznała, że ubiegłoroczne próby cięcia kosztów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. W wyniku decyzji o zamknięciu wszyscy pracownicy niezaangażowani w realizację bieżących kontraktów stracili pracę. Enad Global 7 obiecało jednak, że wypełni istniejące zobowiązania wobec Daybreak i Cold Iron.

Reklama

Niestety, Piranha Games - inna spółka w portfelu EG7 - również poniosła straty. Studio odpowiedzialne za serię MechWarrior zwolniło 38 osób po tym, jak ich ostatnia gra nie osiągnęła zakładanych wyników sprzedaży.

Freejam żegna Robocrafta

Twórcy Robocrafta 2, Freejam, podjęli decyzję o zamknięciu studia, a ich gry - w tym także CardLife - będą stopniowo wyłączane w nadchodzących tygodniach. Freejam nie podało szczegółów dotyczących przyczyn zamknięcia, ale słabe wyniki finansowe i rosnące koszty prawdopodobnie odegrały kluczową rolę. To kolejny cios dla graczy, którzy od lat budowali społeczność wokół tych tytułów.

Counterplay Games - kres twórców Godfall

Counterplay Games, odpowiedzialne za debiutujący na PlayStation 5 tytuł Godfall, zakończyło działalność już w grudniu 2024 roku. Informację potwierdził pracownik Jackalyptic Games, z którym studio współpracowało przy ostatnich projektach. "Nie mogliśmy kontynuować współpracy w nowym roku, więc zespół Counterplay Games został rozwiązany" - czytamy w jego oświadczeniu.

Branża w tarapatach

Wszystkie te zamknięcia to część większego problemu. Niedawno doszło do przerwania prac nad Transformers: Reactivate przez Splash Damage i zwolnieniach w Rocksteady, twórcach Suicide Squad: Kill the Justice League. Niepewność finansowa, wysokie koszty produkcji i rosnąca konkurencja sprawiają, że nawet uznane studia stają się coraz bardziej podatne na problemy. A przecież ubiegły rok był najgorszym pod względem liczby zwolnień w całej historii branży.


Czy wiesz, że...

Studio Freejam, twórcy Robocrafta, wywodzi się z zespołu pracującego nad niezrealizowanym projektem Qbotics dla Disneya. Po anulowaniu tego projektu, zespół postanowił kontynuować swoją pasję do gier opartych na kreatywności graczy. To doprowadziło do powstania Robocraft.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy